Title: Message
INTERVJU
Velimir Ilic, predsednik Nove Srbije i gradonacenik Cacka
"SLUCAJ AUSTRALIJA" IZVADJEN IZ NAFTALINA I NADUVAN PO NALOGU UDBE
@ Olivera MILIVOJCEVIC

       Izgledalo je kao da je prihvatio ulogu vecitog opozicionara. On to demantuje, jer, konacno i definitivno, postaje jedan od clanova DJindjicevog kabineta, bez obzira na ceste razmirice izmedju premijera i lidera Nove Srbije. I s drugim dosovskim kolegama se cas svadja, cas miri. Jedni ga smatraju retko hrabrim, drugi misle da je skandal-majstor srpske politicke scene. Mnogi su poverovali da je zarad nekih visih ciljeva odustao od kritike. Brzo ih je razuverio, jer je i dalje, kakao navodi, voljan da kaze sve sto misli i sto je istina. Gradonacelnik Cacka i predsednik Nove Srbije, Velimir Velja Ilic za "Svedok" komentarise aktuelne dogadjaje u srpskoj politici, kao i pismo koje je pre nekoliko dana stiglo iz Australije, a odnosi se na njegovu posetu najudaljenijem kontinentu, i na ono sto je tamo rekao o pojedinim dosovskim kolegama. Objasnjava i najnoviji konflikt sa jednim od koalicionih partnera, Momcilom Perisicem.
       Svedok: General Pavkovic i Vi izneli ste teske optuzbe na racun Momcila Perisica, o navodnom pucu i planiranoj likvidaciji vidjenijih lidera tadasnje opozicije, ali i Slobodana Milosevica. Perisic tvrdi da politicki pismen covek nikad ne bi vrsio puc preko opozicije. Znate li ko je sve bio na tom spisku?
       Velimir Ilic: Prvo, Perisic je tada verovatno bio politicki nepismen, pa se malo opismenio s nama u DOS-u. Ali, nema nikakvih problema. Sto se spiska tice, davno sam ga video i znam da su na njemu bila imena svih vidjenijih lidera opozicije. Medju njima je bio i Vuk Draskovic. U tom dokumentu je pisalo i da ce posle opozicije pokusati da sredi i Milosevica. Papir sa spiskom i planom postoji u vojsci, cuva se u Generalstabu. To zna i nacelnik vojne bezbednosti, kao i mnogi koji su tamo bili u vreme Perisica. Ocekujem da ce general Nebojsa Pavkovic taj dokument pokazati javnosti. Ne znam zasto se Perisic uvredio, to se dogodilo u ono vreme, on je tada bio na toj funkciji... To se desilo davno. On se, sada, prevaspitao. I ja se posvadjam sa nekim, ne slazemo se, ali to ne znaci dozivotno. To je sastvani deo zivota i politike.
       S: Perisic, ipak, tvrdi da ste Vi, posle bezanja od vojske u vreme NATO bombardovanja, odmah po zavrsetku rata, a narocito posle 5. oktobra, postali najbolji prijatelj sa generalom Pavkovicem.
       V.I: Svim srcem sam zeleo promene, a vojska je tu bila vrlo korektna. Zasto da ne, volim vojsku i uvek sam je voleo, drago mi je da sa njima imam dobre veze. To sve, za vreme rata, bila su Miloseviceva naredjenja. Od vojske sam dobio pusku i pistolj za kolekciju. Ali, sta u tome ima lose? I Perisic je delio trofeje saradnicima dok je bio nacelnik Generalstaba. U vojsci postoji takva tradicija. Ne zelim da manipulisem i da govorim kako to nije tacno. Piloti su mi urucili maketu aviona, a vojni orkestar mi je svirao i lepu cetnicku pesmu.
       S: U javnosti se pojavilo pismo sa Vasim govorom iz Australije u kome prozivate i vrlo ostro kritikujete neke koalicione partnere. Cini se da su Vam kolege vratile istom merom.
       V.I: To je manipulacija. To nisam ja govorio. Ljudi su tamo pitali sta je i kako je, da li je istina da je svekar gradonacelnka Beograda Radmile Hrustanovic ozloglaseni ustasa. Neki su tvrdili da su se i borili protiv njega. Ali, to o Hrustanovicki je vec objavljivano i u "Srpskoj reci". Ocekivao sam da ce neko iz Gradjanskog saveza reagovati. Red bi bio da se kaze malo istine o prvoj dami Beograda, ko je ona, sta je, odakle je...
       S: Kako to da su te reci pripisali Vama?
       V.I: U Australiji sam bio jesenas, ali im je sada odgovaralo da mi to nalepe. Sluzba Dusana Mihajlovica, Udba, lansirala je to ministrima u Vladi Srbije, i na svakom primerku koji su podelili stoji pecat MUP-a i broj pod kojim je zaveden. Ministar hoce sa mnom licno da se obracuna, da mi malo natrljaju nos. Morali su da nadju nesto novo. Prvo je bilo kako sam se tukao sa novinarom, onda kako sam imao vojno vozilo sa laznim tablicama, za koje su posle rekli da je bila greska u kompjuteru. Da imam vojno vozilo objavili su kao udarnu vest na Drugom dnevniku, ali je izvinjenje MUP-a izaslo samo u nekim novinama. Cim se smiri jedna, napakuju mi drugu aferu. Sada su se setili Australije, posto nista negativno ne mogu da mi nadju. Pravim dobre rezultate, zaposljavam ljude, a posto o meni ne moze dobro da se pise, onda moraju nesto da izmisle. Setili su se Australije i nekog Brozovog zaostalog udbasa koji je tamo ostao, pa tek da se vidi da je ziv i zdrav, da covek nesto radi. Setio se da to napise, kako bi zadrzao mesto koje ima. Pa sta? Volim Srbiju, volim svoj narod, ali postujem i sve ostale. Nigde nisam rekao nista lose ili imao bilo kakav incident. Imam u stranci muslimana. Bio sam gost Novog Pazara i Sjenice, i bio sam sjajano primljen.
       S: A price o grdonacelniku Beograda?
       V.I: Iskreno, malo je cudno. Negde smo preterali. Svaka cast Radmili Hrustanovic, ali niko ne zna kakvo je to prezime, a ona gradonacelnik Beograda. Zamislite da Ilic bude gradonacelnik Sarajeva. To bi bilo nemoguce. Voleo bih da, na primer, Goran Svilanovic osnuje GSS i u Sarajevu, kao i da Zarko Korac sa svojim SDU zazivi tamo, posto su oni internacionalci. Mislim da za to tamo nema sanse, a ovde su tako sirokogrudi. Ali, ti sto komentarisu, vidite i sami, ovde gotovo i ne postoje.
       Pustite vi stranku koja postoji 12 godina a ima jedan odsto birackog tela u celoj Srbiji. Oni su sami sebe naduvali. Uzeli su diplomatiju. Vidite, GSS jedno ministarstvo, pa drugo, pa gradonacelnka Beograda... Mesto gradonacelnika je pripadalo Novoj Srbiji, i mi smo ga debelo platili odbornicima koje smo ustupili drugim strankama, da bi nas covek bio na celu prestonice. Onda su nam uzeli i to. Malo smo se bunili, ali nista. Sto se tice ovih prica o njenom svekru, neka se Radmila Hrustanovic oglasi i kaze sta je istina. Ne znam sta je tacno i nisam mogao da proveravam, ljudi su to pitali, ali ako je istina, sramota je da neko iz takve porodice bude na celu glavnog grada Srbije.
       Bio je i zestok napad na Jelicu Minic, kcerku Milosa Minica, koja je u vrhu srpske diplomatije. Mozete da zamislite koliki je revolt tih ljudi, medju kojima ima puno cetnika, koji su emigrirali bezeci od partizana, kada znaju da je to cerka coveka koji je sudio djenaralu Drazi Mihajlovicu. To je skandiranje koje je nemoguce opisati. Voleo bih da se Korac i Svilanovic pojave medju emigrantima u Cikagu i Australiji, pa da njima kazu da smatraju da je to dobro. Mislim da ne bi izasli citavi iz sale.
       S: Neki su Vas direktno optuzili da raspirujete nacionalnu mrznju, da uskracujete prava manjinama...
       V.I: Ne znam bas kako manjine mogu da dobiju kljucna mesta. Cenim manjne, da bi one cenile nas. Ali, mi zaboravljamo da je ovo Srbija. Vidite u kakvu situaciju su nas doveli. Znam da Goran Svilanovic ne misli kao sto prica, i da misli kao ja, ali se femka, er hoce da ga smene u GSS ako kaze drugacije. Znam da je i Svilanovicu neprijatno da prica ove gluposti. Ponasam se ovako i mogu reci da sam imao uspeha. Ne znam gde je Zarko Korac pobedio? Nisam cuo ni za jedan grad i sredinu u kojima je on dobio na izborima. A ne znam gde je pobedio ni Svilanovic. Sve su uzeli na kvarno, i predsednka parlamenta, grdonacelnika Beograda... Neka stanu oni na izbornu listu, kad vec misle da su toliko vazni. Ako dobiju jednog odbornika u Beogradu, neka me obese na Terazijama. Sto se mene tice, ja sam, u sredini gde zivim, pobedio sa 70:0.
       S: Vama uloga opozicionara ne pada tesko. Obecavali ste da ulazite u Vladu Srbije, hocete li odrzati obecanje?
       V.I: Obavezno cu da udjem u Vladu. Taman posla da ne udjem! Hocu da pokazem da moze mnogo da se uradi, a ne da se bavimo ovim cime se bave Svilanovc, Korac i ostali. Voleo bih da vidim investiciju koju su oni doneli u zemlju. Zelim u Srbiji da napravim mnogo gradova kao sto je Cacak.

SVILANOVICU JE MESTO
NA KOSOVU

      S: Porucili ste ministru Goranu Svilanovicu da se vrati u Gnjilane?
      V.I: Trebalo bi da se vrati na Kosovo, i da tamo isteruje pravdu, posto je on uspesan sa tim nacionalnim manjinama. Mislim da ce on, sa Rugovom i Tacijem, da nadje odlicna resenja. Ako se tamo aktivira, to ce nam znaciti, posto je njegov uticaj u tom svetu veliki. Koliko vidim, ne pise nam se bas dobro ni posle ovih izbora, dole na Kosovu. On je veliki internacionalni diplomata, pa bi mogao na Kosovu da pokaze svoje znanje iz diplomatije.
SAMO NEMOJTE DA NAS
BRANI NATASA KANDIC!

      S: Glas su digle i nevladine organizacije. Natasa Kandic tvrdi da sa politicarima, kao sto ste Vi, ne mozemo u svet.
      V.I: Gde me nadjoste sa Natasom Kandic! Ona mi je mnogo vazna. Razumem ja nju. Ona je, mucenica, tu za neke sitne parice, ona zivi od toga sto im svima povladjuje. Kandicka je desetak godina u svemu tome, kao i ona Sonja Biserko, i one crne, bele i ostale zene. Mnogo su aktivne, ali mi, tamo gde one deluju, izgubismo sve teritorije. Gde su nas one branile, tamo nas vise nema. Samo, nemoj da nas brane Natasa Kandic i Sonja Biserko, molim vas! Pre neki dan sam cuo onu Biserko kako je na radiju izjavila da su veliki problem Srbije oni koji su 5. oktobra doveli do promena, jer su nacionalisti. Po njenim recima, nas je trebalo odmah posle promena streljati, kako bi ona komotno mogla da deluje. Pa, ne moze! Tu gospodju necu da vidim. Ne dao Bog da je sretnem! Sram ih bilo sta su sve rekli protiv Srba i Srbije. To je sramota! Zalosno je kakve su oni nama etikete lepili i kakve su emisije pravili po stranim televizijama kada je bilo najteze, za sitne parice, za hiljadu dolara. Ali, jednog dana, kada se stanje u Srbiji normalizuje, njih bi trebalo izvesti pred sud, pa da dokazu sta su tamo pricale. Gadim se i muka mi je kada im cujem ime.
DJELIC ZNA DA
JE VLAHOVIC POTPISAO
RESENJE O FABRICI
DUVANA U CACKU

      S: Izgradnja fabrike duvana u Cacku, koju ste najavljivali, dosta je osporavana. Da li su za to postojali neki razlozi koji se kriju "iza kulisa"?
      V.I: Ne. To su bile prazne price o tome kako ce to biti sverc, pranje para... Naravno to nije istina. Fabrika koju pravimo bice savremena i zaposljavace preko 400 radnika. Dobio sam sve potrebne dozvole i republicke vlade i nadleznih ministarstava. Konacno, krecemo sa radom. Znate sta me sve pratilo, proglasili su me za mafijasa, svercera cigareta... Primio sam mnogo niskih udaraca, podneo sam to i doneo veliku investiciju u Srbiju. Koliko sam samo sati potrosio dokazujuci da je sve to u redu. Ministri DJelic i Vlahovic su sada bili veoma korektni. Istina uvek pobedi.
      S: Ministar finansija Bozidar DJelic demantovao je da imate dozvolu o kojoj govorite.
      V.I: Dobio sam papire i stvarno ne znam o cemu oni vise pricaju. Znam samo sta pise u dokumentu koji je potpisao njegov kolega Aleksandar Vlahovic. Ne mogu da trosim vreme i energiju na rasprave sa DJelicem. Trebalo bi povremeno da kosultuje svoje saradnike. Ovakvim ponasanjem nekih ministara postajemo nepozbiljni i pred invenstitorima. Sta da cekamo, zakon? A do njega cemo da spavamo i nista ne radimo.
NIJE TACNO DA ME
CUVAJU "KOBRE"

      S: Kazu da ste Vi jedini lider koji je uspeo da dobije vojno obezbedjenje, iako na njega pravo imaju samo predsednik SRJ i visoki funkcioneri VJ. Da li je to zbog prijateljstva sa Pavkovicem?
      V.I: Nemam vojno obezbedjenje, niti sam ga ikada imao. Opstina je iznajmila dzip od Tehnicko-remontnog zavoda i placali smo mesecnu zakupninu, da ne bismo kupovali terenski auto. Dvojica vodnika, koje oni pominju iz "Kobri", napustili su sluzbu i mozda zbog bolje plate presli da rade privatno kao obezbedjenje u opstini. Jedan od njih je vozac. Skloni smo da nalazimo sitnice da bi se zamerali - Ilic je rucao sa Pavkovicem i Lazarevicem. Cenim te ljude, jer su bili u prvim borbenim redovima. Sta je tu lose? Pavkovic tada nije bio nacelnik Generalstaba. Koliko znam, i Perisic je bio veoma dobar - dobio je tri-cetiri cina za godinu. Nesto se ne secam da se bunio. Ne bi trebalo da se tako ponasa.
NI REC O NOVAKOVICU
      S: U pismu iz Australije se pominje da ste za ministra energetike, Gorana Novakovica, rekli da je Hrvat.
      V.I: Meni je jako zao sto su zloupotrebili pitanje nekoga iz sale. Ne znam nista o ministru Novakovicu. Coveka nikada nisam video. Par puta smo se culi telefonom, i saradjivali smo vrlo korektno. Ne znam da li covek ima ili nema hrvatsko drzavljanstvo.

http://www.svedok.co.yu/index.asp?show=28725