IMHO de "name" tag moet aan een aantal eisen voldoen. Het moet gangbaar
en herkenbaar zijn, niet onhandelbaar lang. Als je de officiele
naamgeving van bijvoorbeeld de KvK of wetteksten ergens nog wilt hebben,
is er altijd nog "official_name" (en "long_name" en "short_name" en
"loc_name" en ga zo maar door).

Wat andere eisen:

* het moet er redelijk uitzien op de kaart

* het moet wel een naam zijn, en niet alleen maar een omschrijving zoals
"voetpad" of "plas"

Kijk even naar de usecases voor zo'n naam:

* je zoekt naar een POI

* je vraagt je af wat er op een bepaalde locatie zit

* je vraagt je af wat de exacte locatie is van iets waarvan je die
ongeveer weet

* het moet waar nodig onderscheidend zijn

Ik zie niet in wat de toegevoegde waarde zou zijn van het voluit
schrijven van simpele bekende afkortingen als "VV" als dat voor de VV in
kwestie niet gangbaar is.

Vwb Albert Heijn: ik denk niet dat het vermelden van de filiaalnaam echt
waarde toevoegt - je weet immers al waar je bent/kijkt.

Bij scholen volstaat heel vaak een standaardafkorting voor het
schooltype, zoals OBS, CBS, KBS. Het onderscheidende komt daarna.

--colin