op de website:
http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=608788#p608788
wordt het volgende gezegd:
"Wat ik uit die Wiki-pagina haal is dat dit een aanvulling is op de
"amenity=post_office", geen vervanging. Het wordt een sub-key genoemd."
en
"De aangehaalde wiki pagina gaat over de situatie in Frankrijk.
Dus misschien moet iemand nog eens nadenken over hoe het in Nederland gedaan
kan worden"

De webpagina:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:post_office:type
zegt het volgende:
post_office:type=post_partner : named "Relai poste commerçant", it is a
relay point in shops or amenities for a limited amount of postal services
like briefs, parcels, packets provided as a complementary business. Usually
in small villages.

Dit zie ik inderdaad als toevoegende tag, net zoals de tags voor naam,
website en terras.
Het pand is op de eerste plaats een winkel en daar komt dan
"post_office:type=post_partner" erbij.

Hoe de diverse kaarten dat dan weer gaan geven is dan hun probleem.

Ik kan mij niet voorstellen dat ze in Frankrijk die kleine winkeltjes dan
als "aminity=postoffice"
met subtag "post_office:type=post_partner" gaan noemen.