Goedemorgen OSMers,

Ik ben een eenvoudige gebruiker van met name OSM kaarten van Groningen
(provincie). Twee zaken wil ik onder de aandacht brengen:

1.       Ik zie bij voorbeeld rond Niehove erg veel stippellijnen in paarse
puntjes. In de legenda staat niet wat ze betekenen: alle stippellijnen zijn
rood of blauw of groen. Niet paars.

2.       Wanneer ik ze in het veld naloop, blijken ze geen pad aan te duiden,
er is niks. Dus mijn interpretatie is nu: dit zijn bestuurlijke grenzen.
Eigenlijk zouden die in dat geval in doorgetrokken paars moeten worden
aangegeven (zeggen de legenda).

3.       Tot slot: waarom moeten die bestuurlijke grenzen op een OSM kaart
worden aangegeven? Zulke lijnen lijken me niet alleen overbodig, maar ook nog
eens verwarrend (zoals mij wel is gebleken inmiddels).

Heeft iemand hier een goed antwoord op? Graag.

Paul B. de Laat
Groningen
NL - The Netherlands