Het hangt een beetje af van het device waarop je je kaart wil tonen:
Garmin vs. Smartphone (Android vs iOS).
Zelf gebruik ik de leisure stijl op de garmin zie http://extract.bbbike.org/
OsmAnd op smartphone. Daar gaat binnenkort een topologische kaart
versie voor uitkomen.
De mogelijkheden van bv. OsmAnd (of Locus e.d.) zijn uitgebreider en
meer gericht op navigatie dan wat de osm.org website aanbiedt.
Ik vind dat een kaart om naar te kijken, maar niet om te gebruiken bij
navigatie. (bv. geen sporen opnemen, geen eigen waypoints, e.d.)

Ander voordeel is ook dat je off-line werkt, dus geen data kosten.
Nadeeltje IMHO: niet zo up-to-date als de kaart op osm.org.

Er zijn nog andere stijlen beschikbaar voor bv. Locus  maar daar heb
ik geen ervaring mee.

m.