Hola, Glòria, hola Lídia, hola Núria i hola a tothom.
Me n'alegro molt que hagueu contestat, em semblava que en aquestes llistes només hi havia homes. No sé la magnitud de les llistes, quan escrivim aquí un missatge no sabem qui ni quants el llegiran... Bé, em sap greu Núria que et sentis inclosa amb els benvingut. Evidentment, sabem que si quan hi hagués un benvingut no entréssim moltes vegades, gairebé totes, ens quedaríem a fora, això no vol dir que ho trobem correcte.
Explicaré un fet.
A una classe de criatures de 4 anys, la mestra va dir; tots els nens que es vulguin apuntar a futbol que aixequin la mà. Una nena va aixecar la mà i la resposta va ser; he dit tots els nens, la nena va entendre que quan es deia nens ella en quedava exclosa. Al cap de 10 minuts, la mateixa mestra, va dir, tots els nens al pati, la nena es va quedar quieta, esperant el totes les nenes, i la mestra li va contestar; he dit tots els nens. El mateix missatge tenia dos significats, a vegades sí a vegades no, com s'ho faria? Aquest aprenentatge l'hem hagut de fer totes les dones, l'hem fet als 3 o 4 anys, diríem que és una de tantes diferències .... El més ridícul és que la mestra (i no mestre) ho explicava ridiculitzant a la nena.

A vegades som senyors, a vegades no, amb el risc de ridícul, ....

Jo no volia entrar amb més detalls, que canvair el llenguatge és pesat estem d'acord, que hi ha altres causes que necessitem canvair amb mé surgència, també. Però no diguem que el masculí és genèric. Per acabar, mascliste sho som tots i totes, costa molt sortir d'una educació amb valos mil·lenaris!!, sé dona no garanteix el no-sexisme. Com ja he dit a altres missatges, hi ha molte smés dones masclistes que homes, sinó feu un recompte de la gent que us envolta.

Una abraçada
Eulàlia

--
Eulàlia Franquesa Niubó