On Wed, Aug 16, 2006 at 04:44:11PM +0200, Ernest Adrogué wrote:

> Si mires els exemples d'abaixar veuràs que es refereix sempre
> a canviar una cosa de posició, sense moure-la de lloc:

La definició d'abaixar l'he posada abans, i no és aquesta.  La torno a posar:

  "abaixar v. tr. Fer descendir a un nivell més baix."

> En canvi, baixar (v.tr.) implica desplaçament, com diu la
> definició: portar una cosa d'un lloc (alt) a un altre lloc
> (més baix).

Aleshores què en fem, d'això?

  "baixar v. intr. Anar de dalt a baix, d'un punt a un altre situat en un
nivell més baix."

> No veig quina relació hi ha entre que sigui la tercera entrada i
> que el significat sigui preferible o no.

Sí insisteixes... però segueix sense tenir trellat.  Hi ha dues paraules, dos
significats, i un matís extrapolat a partir d'exemples.  Ho pots fer quadrar?

> Si hi ha una entrada al
> diccionari vol dir que aquest significat està acceptat. Que a tu
> t'agradi o no és una altra cosa.

Crec que he deixat prou clar abans que no volia entrar a discutir això.
Senzillament, no pertoca.  En tot cas, si us plau torna a llegir el que he dit:

  (Nota: no obstant això, discrepo de l'IEC i penso que aquesta definició no
  hauria d'apareixer al diccionari, però penso que aquesta discrepància no
  m'impedeix d'utilitzar com argument el fet que, si més no, no apareix com a
  significat principal, fet amb el que estic d'acord entenent-ho com a mal
menor)

--
Robert Millan

My spam trap is [EMAIL PROTECTED]  Note: this address is only intended for
spam harvesters.  Writing to it will get you added to my black list.