Ευχαριστώ για τη βοήθεια.
Είμαι γιατρός, Καρδιολόγος, και κάνω στατιστικές αναλύσεις στα δεδομένα των
ασθενών μου. Αυτά μπορεί να είναι αριθμητικά δεδομένα (πχ ηλικία), ή μη
αριθμητικά (πχ φύλο) κλπ. Παλαιά χρησιμοποιούσα το SPSS, που είναι
αναγνωρισμένο στατιστικό πακέτο για επιστήμες υγείας. Το μεγάλο μειονέκτημα που
είχε για μένα το SPSS είναι ότι «τρέχει» σε Windows και ότι δεν είναι ελεύθερο
λογισμικό. Έτσι έψαξα και βρήκα το R. Στη συνέχεια έκανα και μια αναζήτηση στο
pubmed (ο χώρος όπου είναι η Ιατρική βιβλιογραφία), και είδα δημοσιεύσεις
αναγνωρισμένες (δηλαδή είχαν impact factor) όπου αναφέρανε ότι η στατιστική
ανάλυση έγινε με το R.
Στο χρόνο που μεσολάβησε μέχρι σήμερα, έκανα μια έρευνα στο internet όπου είδα
ότι και τα δυο (python και R) είναι γλώσσες προγραμματισμού. Έχουν και οι δυο
στατιστικά πακέτα. Η python θεωρείται πιο εύκολη στην εκμάθηση, ενώ το R πιο
επιστημονικό (η συγκεκριμένη πρόταση είναι αμφισβητούμενη, γιατί είναι
προσωπικό συμπέρασμα από άτομο χωρίς γνώσεις προγραμματισμού και με πολύ
στοιχειώδεις γνώσεις στατιστικής).
Τέλος στο pubmed δεν βρήκα δημοσιεύσεις που να αναφέρουν ότι η στατιστική
ανάλυση εγινε με την python.
Όπως και να έχει το θέμα, ευχαριστώ πάρα πολύ για τις πληροφορίες.
Καλό νέο έτος.
Κώστας Οικονόμου

    Στις 3:49 π.μ. Δευτέρα, 28 Δεκεμβρίου 2015, ο/η Ioakeim Tellidis
<list...@0x906.com> έγραψε:

 Εξαρτάται με ποιο τρόπο χειρίζεσαι τα δεδομένα σου και τι κάνεις με τα
αποτελέσματα των αναλύσεων σου. Δεν έχω δουλέψει με R αλλά η python είναι ένας
ολόκληρος κόσμος με απεριόριστες δυνατότητες.
Για να σου δώσω ένα παράδειγμα στη δουλειά μου πρέπει να κάνω complex math σε
πίνακες μήκους 100 εκατ. lines με 8 στήλες. Το σύνολο των στοιχείων είναι 800
εκατ τιμές. Με τη χρήση python arrays τελειώνω σε λίγα λεπτά την εφαρμογή των
εξισώσεων και σε 2 με 3 λεπτά ακόμα έχω στατιστικά στοιχεία για τα
αποτελέσματα. Πολλά Ευρωπαϊκά αλλά και Αμερικανικά πανεπιστήμια χρησιμοποιούν
python σε αυτού του είδους τις αναλύσεις. Το είδα να γίνεται με τα ίδια μου τα
μάτια και στο fermilab αλλά και στο cern. Ελπίζω να βοήθησα κάπως...