Hmm... (Tack för svaret)

Ursäkta, men jag förstår inte.
Hur skapar jag en mall som "består" i Calc?

Antag att ursprungsinformationen finns i ett dokument skapat i Excel.
Viss information kopieras och ändras till ett skapat kalkylblad i Calc.

Upplever att det inte spelar någon roll hur mål dokumentet ser ut. All formatering i Calc tappas. Är cellen formaterad som valuta, kan den bli både som text eller numeriskt fält efter kopieringen.

Men för att återgå till mitt nuvarande problem.
"öppnar" en "ren" csv-fil (som saknar rubrikrader) i Calc - inga problem.

Lägger till första raden och skriver in vissa rubriker.
Utför "AutoFilter" (Lite osäker hur man gör för att göra rätt - måste t.ex. alla rader markeras?.)

Så långt allt väl.
Men sedan...

Hur ska jag använda formatmallen i mitt fall?
Hur är den skapad?

//Jan