Om du öppnar Utforskaren (jag vill minnas att du använder Windows), I adressfältet klickar du till höger om texten så att du kan skriva in en sökväg. Där klistrar du in sökvägen:
%appdata%\LibreOffice\4\user

Det är i denna mapp alla dina användarinställningar, tillägg, makron etc. lagras. Om du plockar bort mappen backup (alternativt byter namn på den ifall du vill försöka återfå någon information därifrån) så bör problemen med att LibreOffice försöker återställa dina dokument försvinna. LibreOffice kommer att återskapa mappen nästa gång du startar programmet. Fördelen med att ta bort hela mappen gentemot att tömma den på innehåll är att du är försäkrad om att det inte ligger kvar några dolda filer och spökar.

Med vänlig hälsning
Niklas Johansson