Tack!

Testade i Excel 2003 och fick referensfel (#REFERENS!)
Jag förstår problemet, men ändå inte - mitt önskemål kvarstår.

Bakgrund .:
"Blad1" Kommer att innehålla "tratten" - All information som ska bearbetas skall föras in på "Blad1"
- Importerad information
- Inknappad information
- Kopierad information
- (och kanske länkar)

"Blad1" kan innehålla allt från 10 rader till 30.000 rader.
(oftast 100-700 rader)

Denna information skall bearbetas på olika sätt.
- Rensas från konstiga tecken. - Rensa()
- Plocka bort blanksteg före och efter innehållet. - Städa()
- Valuta fält representeras oftast med decimalpunkt (men i bland även med decimalkomma)
- Ev. gruppera med "tomma" rader eller ta bort rader.
- Utföra olika filtreringar med "autofilter" för att hitta ev. stavfel osv.

Utmaningen .:
"Blad2" (och "Blad3") vill jag ska innehålla bearbetad information från "Blad1"
I dessa blad skall helst alla tomma rader vara borta. (om det går)
Formatera valuta och fält med önskat format. (decimaler / decimalpunkt / decimalkomma)
Fälten ska ha en annan ordning än i "Blad1".

Ett önskemål hade varit att "Blad2" bara skulle innehålla "absoluta" referenser. dvs. cellen "Blad2.C235" pekar alltid på cellen "Blad1.$C$235" oavsett om rader tillfogas eller raderas på "Blad1"
Är detta omöjligt?

Att samtidigt rensa bort alla tomma rader ser jag mer problematiskt.
Formlerna skulle nog bli ganska långa och komplicerade - tror jag.

//Jan Ö