On Mon, 12 Jul 2004 01:09:19 +0200, Jordi Mas wrote:
> L'Angel Cortes de NoticiasDot.Com m'ha demanat que reenviï a aquesta llista el
> següent missatge, ja que ell no en té accés, en relació a un missatges que es
> van enviar sobre la seva persona.

He demanat més detalls al periodista que va estar a la roda de premsa
en qüestió, però no vol entrar en la polémica.  Diu que el que els
professionals opinen del programari lliure ja està prou clar als
articles que publiquen i no cal res més.  Si la validesa al que em va
dir el periodista passa perquè digui el seu nom, no puc fer-ho: no vol
entrar-hi i el seu argument és el que he transmés: els articles ja
parlen prou.

Si ho vaig dir és pèrquè va passar en un acte tant públic com una roda
de premsa.  Si algú vol contrastar-ho, es tracta de preguntar a
periodistes que hi van estar; jo només en conec un i ja ho he fet.

No contradiu el que explica n'Àngel Cortés sobre les seves
intervencions, però en vista de que està interessat en aclarir-ho
potser vol dir si va fer o no qualque comentari crític amb el que
estan fent alguns polítics de l'estat espanyol per promocionar l'ús
del programari lliure.  És just el que el periodista em va comentar
que va sonar com a ensabonada a Microsoft.  Hores d'ara jo també en
tinc curiositat.

> Apreciado Benjami
>
> No se realmente quien te ha vendido la historia, pero te he metido un gol de
> esos que hacen historia.
>
> Es fácil decir que el director de noticiasdot.com "enjabona" en cualquier
> rueda de prensa a Rosa García aunque sin aportar ni nombres ni pruebas... es
> como si yo te dijera que un amigo mio me ha dicho que a ti te paga una
> determinada empresa para hacer valer sus opiniones en los foros donde participas.

No he parlat de pagaments en cap moment, sinó de la defensa en públic
del model privatiu o lliure de programari.

> Yo si te podría dar pelos y señales de periodistas de aquí que enjabonan a
> esta multinacional y otras. Que llenan sus paginas de los periodicos con
> informaciones surgidas directamente de los departamentos de RRPP o agencias de
> comunicación, a cambio de un viajecito o de algún regalito a final de año.

Repeteixo: no he dit res d'això.  He parlat d'opinions expressades en públic.

> Si no estas de acuerdo con lo que publico, puedes dar tú opinión de manera
> totalmente libre, como yo lo hago, pero, por favor, no acudas al desprestigio
> ni a desprestigiados para defender tu causa.

És desprestigiar un medi o periodista el dir que recolza, per articles
o comentaris públics, el pensament d'un o altre corrent polític?
Potser ho seria si defensés un règim privatiu de llibertats.  Si
explico que algú la defensa --dins un fòrum dedicat a seguir l'avanç
del programari lliure amb condescendència-- és molt possible que es
vegi com un desprestigi.  No se com fer-ho d'una altre manera, no puc
veure la no llibertat com una dret o qüestió opcional.

Però tampoc no estic assenyalant amants de la dictadura --com seria
tant fàcil de fer en les qüestions de política d'estat que dic dalt--
perquè sembla que molts encara no veuen el programari privatiu com una
cosa que lleva la llibertat.  Sovint es veu com un producte i res més,
també al costat del programari GNU.  Però tot plegat és més complexe.
Avui, a una conferència, en Richard Stallman deia que "el programari
privatiu és un mal social" i que cal dir-ho, "jo sol no puc,
ajudeu-me".  És el que intento :)

--
Benjamí
http://bitassa.com