Joan Codina <[EMAIL PROTECTED]> escribió:

>Si això tira endavant, em faré artista, faré cantar alguna cançoneta
>(inventada es clar) als meus fills, els inscriuré a la SGAE i a viure.

Malgrat els esforços de molta gent i de moltes entitats cíviques i
professionals, a més de la patronal del sector tecnològic en la seva
pràctica totalitat i d'un dels dos sindicats de referència (vegeu
http://www.todoscontraelcanon.es), i tot i què ha hagut alguns èxits
tàctics -ben recents i ben coneguts, altrament-, la meva impressió personal
(i no sóc l'únic que pensa així) és que la guerra està perduda i que tot
allò que es pot fer es tractar de salvar els mobles obligant el Clos a
posar-se les piles. Però així i tot, la cosa està molt difícil. Estem en un
ambient molt similar i encara més intens i aferrissat -tot i què de
conseqüències històriques no tan greus, encara gràcies- que amb el tema de
les patents de programari a la Unió Europea: cada cop que sembla que hem
salvat el problema, torna a sorgir encara amb més força i més perill. Us
recomano que visiteu l'entrada d'avui mateix a la pàgina de l'Asociación de
Internautas (http://www.internautas.org) i al costadet mateix de la foto
del Clos hi trobareu l'estat actual de la cosa. I no pinta gens bé.

Només hi ha una esperança (si és que es pot dir que n'existeix alguna): que
aquest assumpte baixi al carrer. Mentre no surti de la xarxa, per més
unanimitat que hi hagi en ella, no aconseguirem res. És veritat -a l'AI en
tenim dades molt fiables- que la presentació de més d'un milio de
signatures contra el canon (a hores d'ara ja són a prop d'1.300.000) ha
provocat un núvol d'acolloniment en el PSOE i en els partits que el
recolzen, sobretot IU. Però això no és gairebé res: sempre troben formes de
donar-li la volta a la truita. Adoneu-vos, a més, del silenci mediàtic
sobre la qüestió a fora d'Internet.

Si es pogués aconseguir d'alguna manera que la cosa baixés al carrer, al
món presencial, creiem que els canvis en aquesta qüestió serien
veritablement espectaculars, i més ara. Em consta que hi ha alguns caps (en
el sentit de 'cervells') que s'estan rumiant fòrmules per aconseguir-ho,
però no és en absolut fàcil. Penseu que qualsevol convocatòria, si no rep
un seguiment veritablement massiu (personalment penso en 10-20.000 persones
en una Barcelona o en un Madrid), tindria efectes contraris als què se
cerquen. I no ho veig gens clar. Mireu sinó el que els hi ha costat als
activistes de l'habitatge assequible arribar a aquestes xifres i aquí
parlem d'un problema en el què sí hi ha molta conscienciació al carrer.

Dispenseu que m'hagi allargat molt, però m'ha sobtat veure els comentaris
que heu fet i que donaven una mica la impressió de com si la cosa vingués
de nou...

Salutacions cordials.

--
Xavier Cuchí Burgos