El Dimarts, 21 de Març de 2006 18:54, Benjamí Villoslada va escriure:
> Per altre banda, posats a parlar de religió, crec que cal certa dosi
> religiosa

Després del darrer missatge veig que caldria que hagués dit, després de dosi,
«de fe religiosa en tant que creença subjectiva inqüestionable» :)

> per a confiar en els programes privatius. Encara que mostrin el
> codi amb programes d'accés complicat, només per a iniciats, ningú no pot
> assegurar que compilant-lo en surten els binaris que un usa.

He dubtat si exagerava però sembla que m'he quedat curt. Diuen que no es pot
compilar per assegurar-se que s'usa allò que s'ha vist al codi:

«No obstante este programa no sitúa al software de Microsoft en el
mismo plano que la licencia Open Source con respecto a los gobiernos.
Entre otras muchas limitaciones, el gobierno no puede distribuir,
modificar, o compilar el código fuente al que tiene acceso.»
http://www.hispasec.com/unaaldia/1914 [*]

Tot i això no s'estan de dir que és útil per a saber si hi hi ha problemes de
seguretat:
http://www.microsoft.com/spain/sharedsource/Licensing/Enterprise.mspx

Això sí, sense poder compilar per assegurar-se de la correspondència entre
fonts i binaris executables --ni tenir manco de 1500 PC.  Per tot plegat:

> Però tot i això hi ha qui en confia. Són persones de fe?

[*] Cal dir que tampoc no confio gaire amb el que diuen a Hispasec, doncs això
que diuen de «la licencia Open Source» no és gaire exacte. És una BSD de les
noves?  Antigues?  La GPL no és «Open Source» pas.  Caldria trobar on ho
diuen a can Microsoft: «no ho pots compilar».  No ho trobo, algú ho té?

--
Benjamí
http://blog.bitassa.cat

.