Disponible el llibre Programari lliure i empresa a Catalunya
http://www.softcatala.org/~jmas/bloc/pivot/entry.php?id=221

Acaba de publicar-se el meu segon llibre. S'anomena "Programari lliure i empresa a Catalunya. Experiències empresarials i casos d'èxit" i es troba disponible en línia a la web de Cultura Lliure[1].

El llibre consta de vuit capítols: Radiografia de la indústria del programari, Programari lliure en la indústria del programari, Empresa i programari lliure a Catalunya, Marc jurídic, Models de negoci i Casos d’èxit, i finalment, unes conclusions.

Per mi el més destacable són les entrevistes qualitatives a 16 empreses de serveis (totes PIME menys una) a Catalunya les quals dibuixen la seva visió del món empresarial i el programari lliure. També hi ha documentats cinc casos d'èxit d'empreses que usen solucions lliures.

El llibre està publicat sota llicència Creative Commons by NC 2.5 que permet redistribuir, copiar i reutilitzar l'obra, sempre que es faci sense afany de lucre i reconeixent-ne l’autor. El llibre està disponible també en paper amb edició d'Infonomia i podeu passar-ne a buscar una còpia de franc per la Generalitat. Escriviu abans a l'Ester Cos ([EMAIL PROTECTED]) per coordinar amb ella la recollida. Vull agrair també a tota la gent que ha fet possible l'obra, incloent-hi les més de trenta persones que en vaig entrevistar durant la seva elaboració. En els propers dies farem una presentació formal ja publicaré els detalls quan els tingui.

La disponibilitat del meu llibre coincideix també amb la publicació de la traducció al català del clàssic "Al principi hi hagué la línia d'ordres d'en Neal Stephenson [2] que de moment només serà en línia.

[1] http://www.culturalliure.cat/llibre/programari-lliure-i-empresa-a-catalunya/
[2] http://www.culturalliure.cat/llibre/al-principi-hi-hague-la-linia-dordres/
--

Jordi Mas i Hernàndez, HomePage http://www.softcatala.org/~jmas/