El Dimarts 05 Desembre 2006 01:05, Joan Codina va escriure:
> Avui els telenotícies ens han alliçonat dels avantatges dels nous
> windows vista:
> Com que caldrà refer aplicacions això signifiquen 4000 llocs de treball
> a catalunya

Hi ha algú a la sala ben relacionat amb els mitjans de comunicació?  Que
tengui una bona llista de contactes a qui enviar una nota de premsa.

La nota hauria d'explicar la quantitat de llocs de treball que crearia una
migració general cap a programari lliure.

Estic pensant que cal contrarrestar la nota de premsa de Microsoft, aquesta
que aquests dies tots els mitjans repeteixen, com a xotets de cordeta,
cantant la quantitat de llocs de treball que crearà el Windows Vista.

Hi ha una diferència important que fa essencialment diferent la nostra nota de
premsa:

En el cas de Microsoft, una bona part de llocs de treball són per arreglar
coses que s'han malmés: programes que funcionaven en XP però que fallaran en
Vista. Fet i fet, ells ho saben bé: el nou reproductor Zune falla en el
Windows Vista [1].  Fent una regla de tres,  el sector del vidre també podria
fer una nota explicant la quantitat de llocs de treball que suposaria trencar
tots els vidres dels aparadors per posar-ne uns de nous.  No estem parlant de
vandalisme, sinó de quelcom presentat com una millora necessària per a evitar
atacs i accidents car els nous vidres són més resistents als cops.

La nostra nota de premsa parlaria del festival de de coneixement per a la
societat que suposaria la migració a programari lliure.  Els professionals
que hi participessin podrien veure fins al darrer detall tècnic del
programari lliure emprat i aprendre'n coses mai vistes fins ara:  la majoria
de professionals de la informàtica han passat per la carrera i han  treballat
anys al sector sense poder veure el codi d'un programa gran.  No han pogut
aprendre com es fan els programes grans --i per això solen estar fets lluny
de casa.  Passa perquè són les condicions que marca el programari privatiu,
en aquest moment majoria aclaparadora, i per això en trobem necessària la
migració cap al programari lliure.  És veritat que les empreses amb 1.500
ordinadors o més pot participar al programa «Shared Source» de Microsoft [1],
i aleshores els seus empleats poden veure el codi del Windows. Però tenen
rigorosament prohibit emprar res del que hagin vist.  Tampoc no ho poden
modificar.  La situació és semblant a fer feina de mecànic d'automòbils i no
poder tocar mai cap peça dels motors; només poder-los veure desmuntats dins
una urna de vidre protegida aital tresor reial a la Torre de Londres.  Res
d'això no passa amb el programari lliure, sinó exactament el contrari.  El
programari lliure garanteix la llibertat d'accés fins al darrer racó de cada
programa i assegura que se'n puguin fer modificacions i còpies, tot plegat
sense demanar cap permís a ningú. Serveix per aconseguir millors
professionals, amb més coneixment que poden donar serveis informàtics des
d'empreses de tota mida i per a qualsevol detall del programari, perquè res
no els és prohibit.

Aquesta migració és clau per aconseguir que una Societat de la Informació i el
Coneixement amb tots els ets i els uts arribi a la indústria del nostre país,
formada per petites i mitjanes empreses.

[1] http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=104
[2] http://www.microsoft.com/spain/sharedsource/Licensing/Enterprise.mspx

--
Benjamí