Viatges a Colòmbia.

Em pensava que era a València amb el seu amic Zaplana, o a
Madrid, a Barcelona... fins i tot a Moscou el lloc habitual de
destinació del nostre president Matas, i ara resulta pel que
llegesc a la premsa que és a Colòmbia on més sòl partir de
viatge. No ho entenc. Què hi fa per aquells contorns tan
allunyats. No crec que hi hagi tants originaris de mallorquins
per a fer formenterencs. Potser, sent gent d’ordre com cal, ha
anat a fer gestions per evitar el tràfic de cocaïna a les
nostres paradisíaques contrades mediterrànies d’oliveres i
cultures centenàries? Potser a descansar penjat d’una hamaca i
escapar de les presses a 200 quilòmetres per hora que imposen
els temps moderns via autopistes? Jo no ho sé, el que sí que
sé és que em preocupa la seva salut en tant que la nostra
col•lectiva també en depèn.

Joan Vicenç Lillo i Colomar