LLISTA ARA I SEMPRE - AIS
_________________________
Amigues i amics de Ara i Sempre,

Ahir vaig pegar un bot a Inca, als jutjats d'instrucció nº 4. Hi havia un bon grapat
de gent donant suport a n'en Jaume. Va ser una pantomima desastrosa. Alguns detalls
els podreu veure al Diari de Balears d'avui. Tots els presents, que acompanyàvem en
Jaume, vàrem poder entrar a la sala. Va quedar palès que almanco un dels guàrdies no
coneixia en Socies, i que el dia dels fets va fer befa del que digués el tal Socies,
(en referència a les ordres per ser sensibles com a agents de l'ordre públic de
l'Estat a la qüestió de la llengua, etc.), amb expressions de l'estil "me la suda lo
que diga el tal Socias". D'altra banda, també un dels guàrdies, el dia dels fets,
després d'haver-lo comminat a parlar castellà, li va dir a en Jaume, quan la història
estava a punt d'acabar ( ja se li havia posat la denúncia per no dur el cinturó,etc ):
"Escolti, jo l'entenc bé, el sé parlar el mallorquí..." En Jaume li va contestar si
trobava normal, si era així, haver-lo fet passar per allò, per aquella situació
humiliant.
Ja des de bon principi el Jutge Instructor (em pens que era) va dir que el Secretari
Judicial no entenia el català perquè era de Córdoba (o Màlaga, ara no ho sé) i que per
favor a veure si en Jaume podia parlar en castellà. Va ser humiliant, aquesta és la
paraula. Ja diré més coses en tenir una estona.

Ah, sabeu quina és la norma nº 1 del bon guàrdia civil i/o del bon policia, vista
l'experiència i els fets? Norma nº 1:si un dia t'extralimites i abuses de l'autoritat
sobre algú.........denuncia'l tot d'una !
O qui vos pensau qui acusava a qui, ahir? Eren els guàrdies qui varen denunciar en
Jaume!

Fins ara

Jaume Escales