En el blog, tan necessari, del necessari Gabriel Bibiloni ( http://www.bibiloni.net/blog/index.html )
 
hi ha uns articles, si més no coherents, del mateix Bibiloni, de Corbera i de Toni Cucarella.
 
Aclarim-nos: les nacions, o són una "cosa" essencialment política (que és el que alguns pensam -si és que pensam-) o són una "cosa" fonamentalment cultural ( que és el que creis la majoria dels allistats a la llista ). Massa bé, en qualsevol cas. El que no pot ser és afirmar una cosa i el seu contrari: dir que els Països Catalans són una Nació, i dir simultàniament que Catalunya és una Nació. O sí que pot ser, però si ho feim, admetem si més no que nació, en la mateixa frase, significa fets diferents.
 
Allò que no pot ser és desqualificar per "regionalistes" els que voldríem poder dir algun dia que les Illes Balears són la nostra nació, i després dir, tot cofois, a l'Estatutet Catalanet, que Catalunya és una nació. I, pel que s'ha vist, el 90% dels diputats del Parlament de Catalunya -ERC inclosa- són estrictament catalunyers, nacionalment catalunyers, vull dir. O gloriosament catalans de Catalunya, si volem parlar com la gent del carrer.
 
I per tant, després d'això, i de lo de l'entrega de TV3 al PP balear, i de l'IRL a l'IEB, etc. crec que els catalans (culturals) de les Illes podem (políticament) començar a volar sense complexos lliurement i al marge dels nostres germans (?) separats. Separats i nacionalment afirmats, sembla. A ells, l'enhorabona. A nosaltres, el PP.
 
Visca Catalunya!
Visca Balears!
 
PS. I en comptes del "veinte naciones coronan tu sien. Arriba España! Raza invicta es tu sostén" que cantàvem a l'escola franquista, ara - o en ser tots fraternalment independents d'Espanya i també entre nosaltres (si és que nosaltres som nosaltres)- podrem cantar els Segadors o la Balanguera amb una lletra que digui "tres o quatre nacions coronen el teu front. Oh, Catalunya! Una raça invicta et sosté" que no sona gens malament si aconseguim ritmar-ho un poc. Teniu feina, poetes.
 



Correo Yahoo!
Comprueba qué es nuevo, aquí
http://correo.yahoo.es
http://www.araisempre.org
http://araisempre.org/mailman/listinfo/ais_araisempre.org

Responder a