Kedves Gabor!

> Jol emlekszem, hogy m30 -as on nem lehet a nem
> munkaviszonyban tevekenykedoknek igazolast kiadni?
> Valami olyasmi remlik, hogy tartalmilag
> lehet ugyanolyan, csak ne ez legyen a szama/neve.

Szerintem rohej, hogy erre az APEH nem rendszeresit
nyomtatvanyt, aztan az, ami elvileg akr jo lenne ra,
attol meg eltilt. Tudod ennyi erovel a kamatot nem lehetne
leszamlazni. A MATAV megis ezt teszi, oszt megse baj.

Imhol a szoveg:

APEH kozlemeny
a 2002. evvel kapcsolatos kifizetoi, munkaltatoi adatszolgaltatas
tervezeterol
Fontos azonban, hogy ezt az osszevont igazolast csak akkor lehet az M30-as
nyomtatvanyon megadni, ha a kifizeto a maganszemely munkaltatoja es a
munkaviszonybol szarmazo jovedelmet (is) igazolja.
Az M30-as nyomtatvany (Munkaltatoi igazolas a szemelyi jovedelemado
bevallasahoz), mint elnevezese is utal ra, nem adhato ki a fentiekben
meghatarozott, osszevont igazolaskent. Nem kifogasolhato, ha annak
adattartalma szerint kesziti el a kifizeto az osszesitett igazolast, a
nyomtatvanyt magat es elnevezeset azonban nem lehet felhasznalni. Ez esetben
figyelemmel kell lenni arra, hogy az M30-as nyomtatvany adattartalma nem
teljes koru.
A szemelyi jovedelemado torveny az arfolyamnyereseg igazolasara tovabbi
eloirasokat tartalmaz.
Ezek a kovetkezok:
- A kifizeto az adott adoeven belul kiadott igazolasan koteles feltuntetni,
hogy azt adobevallas celjara a maganszemely nem hasznalhatja fel.
- Az a kifizeto aki (amely) nem minosul a tokepiacrol szolo torvenyben
meghatarozott befektetesi szolgaltatonak, fuggetlenul attol, hogy az adoev
soran mar adott ki igazolast a maganszemelynek, az adoevet koveto ev januar
31-eig koteles olyan osszesitett igazolast kiallitani es atadni a
maganszemelynek, amely az arfolyamnyeresegbol szarmazo jovedelmet az altala
bonyolitott ugyletben keletkezett arfolyamnyeresegek osszesitesekent
tartalmazza. Arfolyamveszteseg az igazolasban nem szerepelhet, az
arfolyamnyeresegbol szarmazo jovedelem megallapitasanal az nem veheto
figyelembe.
- A tokepiacrol szolo torvenyben meghatarozott befektetesi szolgaltatonak
minosulo kifizetore is vonatkozik az a szabaly, hogy az adoevet koveto
januar 31-eig osszesitett igazolast kell kiallitania a maganszemely reszere.
Az altalanos szabaly szerint kiallitott osszesitett igazolasban meg koteles
feltuntetni a kozremukodesevel az adoevben atruhazott ertekpapirokra
elszamolt arfolyamnyereseget es arfolyamveszteseget, valamint az adoevben
keletkezett tovabbviheto arfolyamvesztesegnek azt a reszet, amelyet az
arfolyamnyeresegbol szarmazo jovedelem megallapitasanal nem vett figyelembe.