Kedves Andras !
Nekem eddig csak akkor sult el jol a dolog, ha a "Tanusitvany"-on levo
datumtol kezdve vallottam be tevekenyseget es a biztositast is akkortol
szoktam inditani, az elotars.zaro napja a bejegyzes napja.Azzal a datummal
tudsz jegyzett toket
lekonyvelni, valamint azon a napon barmit csinalsz, nem tudhatod, hagy nem
elotars.vagy, tehat mindent ugy irsz ala: bejegyz.alatt.Evek ota ez igy az
osszes
apeh-nak jo.A vita lezarasara nem emlekszem, mert kozben kulfoldon voltam.

Agnes

----- Original Message -----
From: "szekely" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Sunday, November 16, 2003 3:06 PM
Subject: Re: Előtarsaság - 0306


Hello !

>Segítsetek, nagyon fontos! Elotarsasagnal ha az alpíto okirat kelte
>10.01, a Cegbirosaghoz 10.09-en lett beadva, s 10.13-an bejegyezték
>akkor a 0306 bevallasnal mi a helyes bevallasi idoszak!
>
>Mikortol keletkezik a tagnak (foallasu) jarulekfizetesi kotelezettsege!

Errol kb egy honapja ment itt az eszmecsere, de nem emlexem pontosan,
hogy sikerult-e eldonteni.

Ez van a CD jogtarban:

(ez magyarazat:)
A Gt. (új) rendelkezései szerint a társaság tevékenységét a
cégjegyzékbe való bejegyzéssel kezdheti meg, mert ezzel a nappal jön
létre. Kivételt képez az az eset, ha a gazdasági társaság a társasági
szerzôdés (alapító okirat, alapszabály) ellenjegyzésének, illetve
közokiratba foglalásának napjától a létrehozni kívánt gazdasági
társaság elôtársaságaként kíván m ködni. Errôl a társasági szerzôdésben
(alapszabályban stb.) rendelkezni kell, ilyenkor ki kell jelölni a
vezetô tisztségviselôket, akik a létrehozni kívánt gazdasági társaság
cégbejegyzéséig annak nevében és javára járnak el, az elôtársasági
jelleget pedig a társaság nevéhez f zött "bejegyzés alatt" toldattal
kell jelezni. Az elôtársaság is csak akkor kezdheti meg üzletszer
gazdasági tevékenységét, ha a gazdasági társaság cégbejegyzése iránti
kérelem benyújtásra került, feltéve, hogy tevékenysége nem hatósági
engedélyhez kötött, ez utóbbi esetben ugyanis a cég a bejegyzésig
elôtársaságként sem m ködhet, illetôleg tevékenységi körének azt a
részét, amely hatósági engedélyhez kötött nem végezheti.
(ez a rendelet:)
R. 5. § A Tbj. 10. § (2) bekezdés a) pontjának alkalmazásánál a
társasági szerzôdésben meghatározott személyes közrem ködés kezdetének
azt a napot kell tekinteni, amikor a tag a személyes közrem ködést
ténylegesen megkezdi. Amennyiben ez a nap nem állapítható meg, úgy a
társasági szerzôdésben meghatározott idôpont az irányadó, ennek
hiányában a személyes közrem ködés kezdetének azt a napot kell
tekinteni, amikor a társaság tevékenységét a gazdasági társaságokról
szóló törvény rendelkezései szerint megkezdheti.

Andras


____________________________________________________
Szekely Andras <> [EMAIL PROTECTED] <> http://www.2Mai.co.hu
<> OS/2 Warp 4.5 <>
PGP Public Key Fingerprint= A0 2D D7 BB 37 A0 D1 39  D9 EC 97 76 E0 AF FD A9



_______________________________________________
Akta mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://openforum.hu/mailman/listinfo/akta






_______________________________________________
Akta mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://openforum.hu/mailman/listinfo/akta

Antwort per Email an