Gràcies per les respostes.

He mirat ara un parell de casos concrets spa>cat. El que he vist és que en
la instal·lació que tenim en el servidor de Softcatalà ara fa el que
realment diuen les regles. Era abans que no ho feia bé!

Ho he provat en aquests casos:
* desde abajo. Es traduïa "des de baix", però en realitat segons la regla
havia de fer  "des d'a baix" (que és el que fa ara).
* contra todo tipo de. Es traduïa "contra tota mena de", però en realitat
segons la regla havia de fer  "contra tot tipus de" (que és el que fa ara).

O sigui: sembla que hi ha hagut una actualització i ha millorat el
comportament del LRX. Sembla que han desaparegut alguns *bugs*, com aquest
[1]. I per tant, és una bona notícia. Algú més ho pot confirmar? Ara caldrà
retocar algunes regles per a adaptar-les a aquest funcionament (ja ho he
fet en els dos casos esmentats).

Quina actualització has fet exactament, Marc? Del core d'Apertium?

El comportament de les majúscules també sembla, en general, més correcte.
Sí que hi ha un problema, que no sé d'on ve, en la traducció cat>spa de
"DEL" (en majúscules) que fa "DEL /DEL" (sic). Sospito que el problema és
de postgeneració.

Salutacions,
Jaume Ortolà

[1] https://github.com/apertium/apertium-lex-tools/issues/3

Missatge de Hèctor Alòs i Font <hectora...@gmail.com> del dia dc., 4 de
set. 2019 a les 13:59:

> Jo no he tocat res, diria, que pugui haver generat res de semblant. Pels
> missatges a apertium-stuff, sembla que en Tino està eliminant versions
> antigues de programaris, però dubto molt que això pugui ser l'origen
> d'aquests canvis estranys.
> Cordialment,
> Hèctor
>
> Missatge de Marc Riera Irigoyen <marc.riera.irigo...@gmail.com> del dia
> dc., 4 de set. 2019 a les 12:47:

>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/cat-dogv2017-eng.html
>>> cat-dogv2017-ron (1833230):
>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/cat-dogv2017-ron.html
>>> cat-dogv2017-spa (3635379):
>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/cat-dogv2017-spa.html
>>> cat-wiki-eng (1362987):
>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/cat-wiki-eng.html
>>> cat-wiki-ron (1246276):
>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/cat-wiki-ron.html
>>> cat-wiki-spa (143811):
>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/cat-wiki-spa.html
>>> spa-dogv2017-cat (71288):
>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/spa-dogv2017-cat.html
>>> spa-dogv2017-cat_valencia (71331):
>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/spa-dogv2017-cat_valencia.html
>>> spa-europarl-cat (298071):
>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/spa-europarl-cat.html
>>> spa-europarl-cat_valencia (298165):
>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/spa-europarl-cat_valencia.html
>>> spa-wiki-cat (344387):
>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/spa-wiki-cat.html
>>> spa-wiki-cat_valencia (344956):

>>> testvoc.cat-eng_US (0): No hi ha diferències.
>>> testvoc.cat-ron (0): No hi ha diferències.
>>> testvoc.cat-spa (0): No hi ha diferències.
>>> testvoc.eng-cat (0): No hi ha diferències.
>>> testvoc.eng-cat_valencia (0): No hi ha diferències.
>>> testvoc.eng-cat_valencia_uni (0): No hi ha diferències.
>>> testvoc.ron-cat (0): No hi ha diferències.
>>> testvoc.spa-cat (0): No hi ha diferències.
>>> testvoc.spa-cat_valencia (0): No hi ha diferències.

>>> testvoc.cat-eng_US (0): No hi ha errors de testvoc.
>>> testvoc.cat-ron (79729):
>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/testvoc.cat-ron.txt
>>> testvoc.cat-spa (0): No hi ha errors de testvoc.
>>> testvoc.eng-cat (125612):
>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/testvoc.eng-cat.txt
>>> testvoc.eng-cat_valencia (125726):
>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/testvoc.eng-cat_valencia.txt
>>> testvoc.eng-cat_valencia_uni (125726):
>>> https://www.softcatala.org/apertium/differences/20190904/testvoc.eng-cat_valencia_uni.txt
>>> testvoc.ron-cat (0): No hi ha errors de testvoc.
>>> testvoc.spa-cat (0): No hi ha errors de testvoc.
>>> testvoc.spa-cat_valencia (0): No hi ha errors de testvoc.