Beyazay Derneği İzmir Şube Başkanı Salih Arıkan, araç sahiplerinin ve
işletmelerin kaldırımları işgal etmesini eleştirdi
EMİRCAN IŞILDAK

Kaldırımlara uygunsuz şekilde park eden arabalar, tabela ve işaretlerle
yolda geçişleri engelleyen işletmeler görme engelli vatandaşların kabusu
olmaya devam ediyor.

Beyazay Derneği İzmir Şube Başkanı Salih Arıkan da bu konu hakkında
mağduriyetlerini dile getirdi. Arıkan kaldırımlarda yürümenin kendileri
için çok zor olduğunu söyleyerek, “Kaldırımlar hepimizindir. Ulaşım
anlamında çektiğimiz sorunlara acil çözüm bekliyoruz” dedi.

“KALDIRIMLARI İŞGAL ETMEYELİM”

Arıkan kaldırım işgalleriyle ilgili başına gelen bir mağduriyeti dile
getirdi. Kaldırımlara koyulan eşyaların ve arabaların geçişleri
engellediğini söyleyen Arıkan, “Kaldırımlar yayalar içindir, lütfen araba
koymayalım. Kaldırımları tabelalarla işgal etmeyelim. Kaldırımların işgali
bir hak ihlalidir. Daha önce de bu tarz işgallerle ilgili birçok kez
olaylar yaşadım. Geçtiğimiz gün yine benzer şekilde bir olay başıma geldi.
Bir alışveriş mağazasının kaldırımın üzerine koyduğu malzemelere çarparak
yoluma devam etmek zorunda kaldım. Evime doğru giderken de Konak
Belediyesi’nin araba koyulmasını engellemek için koymuş olduğu demirlere
çarptım. Bunlar küçük gibi görünen şeyler olabilir fakat biz görme
engelliler için çok büyük sorunlar” diye konuştu.

“İZİNSİZ DOKUNMAYIN”

Bir yerden bir yere giderken en büyük problemlerinin vatandaşların fiziksel
müdahalelerine maruz kalmaları olduğunu belirten Arıkan, “En büyük
şikayetlerimizden biri de yürürken arkamızdan müdahale etmeleri,
asılmalarıdır. Yeri geliyor tezgahına çarpacağım diye bana asılıyorlar.
Kimisi geliyor arabasına temas edeceğim diye bana asılır, kolumdan çeker.
Görme engelliler kadar izinsiz şekilde bedenine dokunulan ikinci bir grup
var mıdır? Ben hiç kimsenin bedenime benden habersiz dokunmasını
istemiyorum. Dalgın bir şekilde yolda yürüyorsunuz, ansızın biri kolunuzdan
çekiştiriyor. Lütfen dokunmayın deyince de ‘Yardım ediyoruz iyilik de
yaramıyor’ diyorlar. Bu soruna çözüm bulunmalı” açıklamasında bulundu.

CEZALAR CAYDIRICI OLMALI

Arıkan ayrıca, “Eğer bina altları kaldırıma çıkıyorsa, otoparkların
kapatılmasıyla ilgili bir mevzuat değişikliği talep ediyoruz. Özellikle
çıkışı çok dar olan Kutucular İş Merkezi’nin otoparkının kapatılmasını
istiyoruz. Eğer oradan çıkan bir araba bana çarparsa, o otoparkı kapatma
yetkisi olan kurumları dava edeceğimi açıkça söylemek istiyorum. Bu konuda
cezalar caydırıcı olmalı. Denetimler artırılmalı. Kaldırımların hepimizin
olduğunu unutmayalım” şeklinde konuştu.

 http://www.ilksesgazetesi.com/haber/kaldirimlari-bos-birakin-17930.html

--

Salih ARIKAN