Engelliler Haftası. 10-16 Mayıs Engelliler Haftası. 3 Aralık Dünya
Engelliler gününde tüm Kurum ve kuruluşlara Basın açıklaması yapma
önerisinde bulunmuştum. Şimdi 10-16 Mayıs Engelliler haftasında tüm kurum
ve kuruluşları ve sivil toplum örgütlerini faaliyetlere dâhil olmaya
çağırıyorum. Kutlu Doğum haftası hazırlık Programına katılmıştım. Orada
şöyle bir önerim olmuşlu. Programlarda görme engelli arkadaşlar kabartma
yazıdan kuran okusunlar. Biz Cumartesi günü derneğimizde görme engelli
arkadaşlarımıza kabartma yazılı kitaplardan Kuranıkerim okuttuk. Dün 23
Nisandı. Engelli çocuklarımıza konuşma yaptırılmış olsaydı şiirler
okutturulmuş olsaydı ne güzel olurdu. İzmirde kitap fuarı başladı. Her yıl
gitmeye çalışırım. Tabiî ki sesli e-kitap ve kabartma yazıyla kitaplar aynı
anda çıkmadığı için ben ne yapıyorum. Gidiyorum konferans salonuna konuk
yazarları dinliyorum. İmza gününde tanıdığım yazar varsa gidip sohbet
ediyoruz. 10-16 Mayıs yaklaşıyor. Tüm Kurum ve kuruluşlara Sivil Toplum
Örgütlerine çağrımdır. Lütfen bu haftada yapılan etkinliklere katılın.
Engelli Engelsiz birlikte Faaliyetler yapalım. Yahu biz Cumartesi
görmeyenler kuran okuyor etkinliğinde sadece engelliler ve aileleri vardı.
Gözlerim misafirlerimizi aradı. Hiç bir etkinlikte görmeyen arkadaşlar
kuran okumadılar. Size kör olun demiyorum kör olmayın da görün bizi. Bu
10-16 Mayıs engellilerle engelsizlerin bir arada olduğu etkinler için bir
başlangıç olsun. Bu gün iş yerine geliyorum. Biri kolumdan asılıyor.
diyorki ortadan git sarı çizgiden yürü. Birde kolumdan asılıyor. Bende
kolumu geri çektim. Ben duvar takibi yaparak iş yerimin kapısını buluyorum.
Ortadan gidersem kapıyı nasıl bulacağım. Biraz kızınca iş yerinden bir
arkadaş bilmiyor dedi. Yahu bilmiyor diye gelen geçen bizi elleyecek mi
defalarca okullar yurtlar dernekler tüm kurum ve kuruluşlarda engellik
bilinci seminerleri verebiliriz diyoruz. Yinede bıkmadan usanmadan
çağrımızı yapalım. Neler yapılabilir. Engelli ve Engelsizler Gezi Piknik
yürüyüş söyleşi yani kısaca hayatı paylaşmak. Oturup bir çay içip sohbet
etmek bile kazanımdır. Çünkü amacımız ön yargıları yıkmak ve birlikte
yaşama kültürünü arttırmak. Yetişkinler için bu kolay değil. Özellikle
engelli ve engelsiz çocukların bir arada olması çok önemli. Tüm Kurum ve
kuruluşlarla ve sivil toplum kuruluşlarıyla 10-16 Mayıs Engelliler
haftasında etkinlik yapmaya hazırız. Soru görüş ve önerileriniz için,
slh.ari...@gmail.com Tel: 0506 514 96 93 Türkiye Beyazay Derneği İzmir Şube
Başkanı Salih ARIKAN

--

Kıraç - Aşmak İçin Hareket

https://www.youtube.com/watch?v=dRlIgRJS9mQ

Bolvadin Gazi orta okulu seminerleri

https://www.youtube.com/watch?v=pEhNaUxbXmI&t=8s

Beyazay İzmir Çalışmalarımız

https://www.youtube.com/watch?v=DaQCle9YNVw&t=369s

Türkiye Beyazay Derneği İzmir şube başkanı Salih Arıkanın Demokrasi
Nöbetleri

https://www.youtube.com/watch?v=TNcvjPdyMbA&t=77s

Engelsiz İzmir hatıraları

https://www.youtube.com/watch?v=GMtHDCggLUQ&t=16s

*Kitabımı Sesli İstiyorum!*

https://www.change.org/p/kitabımı-sesli-istiyorum-tcmeb
"Toplu,Ulaşımda,sesli,uyarı,sistemi,istiyoruz
https://www.change.org/p/izmir-b%C3%BCy%C3%BCk%C5%9Fehir-belediyesi-toplu-ula%C5%9F%C4%B1mda-sesli-uyar%C4%B1-sistemi-istiyoruz

İmza kampanyamız kaldırınları geri istiyoruz

https://www.change.org/p/belediyeler-emniyet-müdürlükleri-valilikler-iç-işleri-bakanlığı-esnaf-odaları-ve-tüm-halkımız-kaldırımlarımızı-istiyoruz

Blogger

https://beyazayizmirhaberler.blogspot.com.tr

Web. www.beyazay.org.tr