hüseyin öztürk
Dostlardan Bilal Arıoğlu bayram içinde bir yazı gönderdi. Yazıyı kaleme
alan isim, İlim Yayma Cemiyeti Çanakkale Şubesi Başkanı Nimetullah Akın.

Candan, samimi, riyasız ve “dost acı söyler ama tatlı bitirir” usulünden
yol vermiş kelimelere. Özetleyerek paylaşmak isterim.

Her şey adımızın STK olması ile başladı sanırım. “Burası nedir evladım”
diye soran Hacı amcaya; “Biz kamu yararına çalışan STK’yız amca” diyorum.

Amca anlayamamanın verdiği mahcubiyetle; “Af buyur evladım, anlayamadım
cahilliğime ver” diye cevaplıyor.

Gönenli Mehmed Efendi’ye dair anlatırlar.

Allah gani gani rahmet etsin hoca sabah namazını Sultanahmet Camii’nde
kıldırdıktan sonra Tahtakale’ye, Mercan Yokuşu’na doğru yola koyulurmuş.

Kapısını besmele ile açan esnafa ilk selamı o verirmiş. Ardından hocayı
tanıyanlar günlük sadakasını, bağışını teslim ederlermiş.

Öyle güven bunalımından falan bahseden olmazmış. Hoca âdeti gereği, yatsı
namazını kıldırdıktan sonra ihtiyaç sahibi öğrencilere yardımları
dağıtırmış.

Dedim ya adımız “Kamu Yararı STK.” Ancak önce kamudan koptuk. Çayını
içtiğimiz esnafa uğramaz, hatırını sorduğumuz mahalle insanını göremez
olduk.

Hacı amcanın; “Evladım gönlümden koptu” diyerek uzattığı 50 TL’yi
belediyeler yahut Kamu Ajanslarından aldığımız desteklerle karşılaştırdık.

Gönlünü bağışlayan anneler, dedeler, mahalle esnafı, gözümüzde küçüldükçe
küçüldü. Biz artık STK olarak siyasetçinin, bürokratın umut vaad eden
yüzüne meftun idik.

Büyük işler yapacaktık çok büyük. Bunun için inanılmaz bir görünürlüğe
ihtiyacımız vardı. Afişlerle billboardlara, kırlangıçlara, flamalara çektik
besmelemizi.

Artık nereye baksak resmimiz nereye dönsek izimiz vardı. Kamu yararı STK
olarak caddelerde, AVM’lerde, büyük konferans salonlarındaydık.

Büyük planlarımız, ateşli söylevlerimiz vardı. Önemli konuklarımızı hatırı
sayılır paralar ödeyerek en güzel şekilde misafir ediyor, faaliyetlerimizle
ses getiriyorduk.

Derken mahalleyi, gönül dostlarını çıkardık dünyamızdan. Güzel
kıyafetlerimizi giyip, siyasetçi ve bürokrat peşinde koştuk.

Bizim Hacı amca, gönlünden kopan 50 TL’si ile öylece kalakaldı. Sloganımız;
“Büyük işler büyük paralarla döner azizim” oldu.

Allah rızası için koşturan bizler, kamu malı konusunda bu tür uyarılar alma
üzerine hiç kafa yorduk mu bilmiyorum.

Kamu yararı STK olarak geldiğimiz noktada bereket ve gönlün yerini, hareket
ve talimat aldı. Gelin dostlar vakıf evine dönelim, yani gönlümüze.

Mahallemizin ivazsız, garazsız, ajandasız, muhlis yüreklerine dokunalım.
Birbirimizin omuzuna dokunalım. Birbirimizin gözüne bakarak hayırda
yarışalım.

Sevgili bekler gibi siyasetçi ve bürokrat yolu gözlemeyelim. Onların yükü
zaten ağır. Yük olmayalım, yük alalım.

Nimetullah Akın’ın haklı serzenişini, Âşık Agahi’nin şu dizeleriyle
tamamlayalım.

Agahi karışır kanlı yaş ile
Dost bulunmaz hayal ile düş ile
Yetilmez menzile bu gidiş ile
Hemen aşk atına binip sürmeli
Türkiye Beyazay Derneği İzmir şubesi Sosyal sorumluluk projeleri için
Birlikte hareket etmeye hazır
https://www.youtube.com/watch?v=6qoRzE3TyuU&feature=youtu.be

--

Salih Arıkan İletişim

Tel: 0506 514 96 93

Skaype: saliharikan2

Twitter: www.twitter.com/saliharikan77

İnsragam:  https://www.instagram.com/izmirliengelliler

TRT Kent Radyo İzmir programımız

https://www.youtube.com/watch?v=NvIqLtO81Gc&t=746s

Kıraç - Aşmak İçin Hareket

https://www.youtube.com/watch?v=dRlIgRJS9mQ

Bolvadin Gazi orta okulu seminerleri

https://www.youtube.com/watch?v=pEhNaUxbXmI&t=8s

Beyazay İzmir Çalışmalarımız

https://www.youtube.com/watch?v=DaQCle9YNVw&t=369s

Türkiye Beyazay Derneği İzmir şube başkanı Salih Arıkanın Demokrasi
Nöbetleri

https://www.youtube.com/watch?v=TNcvjPdyMbA&t=77s

Engelsiz İzmir hatıraları

https://www.youtube.com/watch?v=GMtHDCggLUQ&t=16s

*Kitabımı Sesli İstiyorum!*

https://www.change.org/p/kitabımı-sesli-istiyorum-tcmeb
"Toplu,Ulaşımda,sesli,uyarı,sistemi,istiyoruz
https://www.change.org/p/izmir-b%C3%BCy%C3%BCk%C5%9Fehir-belediyesi-toplu-ula%C5%9F%C4%B1mda-sesli-uyar%C4%B1-sistemi-istiyoruz

İmza kampanyamız kaldırınları geri istiyoruz

https://www.change.org/p/belediyeler-emniyet-müdürlükleri-valilikler-iç-işleri-bakanlığı-esnaf-odaları-ve-tüm-halkımız-kaldırımlarımızı-istiyoruz

Blogger

https://beyazayizmirhaberler.blogspot.com.tr

Web. www.beyazay.org.tr