Ali Erkan kavaaklı
Cumhuriyet gazetesinde Gülşah Aras adlı birinin yaptığı araştırmaya göre
karma eğitim başarı getiriyormuş. (3 Eylül 2017) Üniversite sınavında en
başarılı okullar fen liseleri imiş ve bu okullarda eğitim karma imiş.
Fen liselerine giren öğrencilerin TEOG puanı kaç? Gülşah Aras’ın haberi var
mı acaba?

Fen liselerine giden öğrencileri hangi okula göndersen o okul birinci olur.
Gülşah Aras, TEOG’da en başarılı öğrencilerin fen liselerine gittiğini
bilmeyebilir. Zekâsını çok iyi geliştirmiş, çalışkan ve motive edilmiş,
yüksek puanlı öğrenciler hangi okula giderse gitsin üniversite kazanır.
Eğitimin e’sinden anlayan bu gerçeği bilir.

Ayrı eğitim yapan fen liseleri olsaydı ve karma eğitim yapan fen liseleri
ile karşılaştırılsaydı Gülşah Aras’ın araştırması bir anlam taşırdı. Sadece
imam hatip liseleri ve kız meslek liseleri ayrı eğitim yapıyor. Bu
okulların öğrencileri ile fen lisesi öğrencilerini kıyaslamak elma ile
armutları toplamaktan farksız.

Cumhuriyet’te yer alan haberden hangi okullarda araştırma yapıldığı, kaç
öğrenciyi kapsadığı, ayrı eğitim yapan hangi okullar mercek altına alındığı
belli değil.

Hâl böyle iken karma eğitimin başarı getirdiğini söylemek akla ziyan bir
hüküm.

İdeolojik gözlük takarsanız böylesine körleşirsiniz. Cumhuriyet’in
yazdıkları tam bir ideolojik körlükten ibaret. Orta yerde ayrı eğitim yapan
fen lisesi yok, Anadolu lisesi yok, sosyal bilimler lisesi yok.

Fen liseleri ile imam hatip ve kız meslek liselerine giden öğrencilerin
TEOG puanları çok farklı. Elbette YGS’de aldıkları netice de farklı olacak.
Bundan karma eğiteme pay çıkarmak için eğitimin e’sinden anlamamak gerekir.

Karma eğitimi savunanlara bir kitap dolusu söyleyeceklerim var ama sütunun
hacmi buna müsait değil. Sadece Almanların karma ve ayrı eğitim üzerine
yaptığı araştırmaların tercümesinden meydana gelen “Yüzyılın Pedagojik
Yanlışı Karma Eğitim” isimli kitap yayınladım. Kitaptan bazı aktarma
yapayım da Cumhuriyet’in kulağına kar suyu kaçsın.

ALMANYA’DA KARMA EĞİTİM

ARAŞTIRMALARI

Nord Rheinwestfalen Eğitim Bakanı Gabriele Behler, bütün okullara emir
göndererek “kademeli ayrı eğitim” uygulanması için projeler
geliştirilmesini emretti. Bakan Behler fizik, kimya, matematik, bilgisayar,
el işi derslerinde kızlara ayrı eğitim verilmesini istedi.

Eğitim Bakanı Gabriele Behler şöyle diyor:

“70’li yıllarda hepimiz, karma eğitimin erkeklerle kızlar arasında şans
eşitliği sağlayacağına inandık. Meğer bu, aşırı iyimser bir bakış açısı
imiş. Şimdi sınıflardaki erkek hegemonyasına karşı savaşıyorum. Benim
yaşımdaki bütün hanımlar gibi ben de kız lisesinde okudum. O zamanlar bu
ayırımı can sıkıcı buluyordum. Bugün azınlık denecek kadar az kız,
üniversitede elektronik, fizik eğitimi görüyor. Buna karşılık, kızlarımız
yoğun bir şekilde edebiyat ve dil bölümlerini seçiyor. Oysa bu bölümler
onlara daha az ücret ödenen ve sıklıkla işsiz kalınabilen meslekleri
kazandırıyor.”

Der Spiegel dergisi, karma eğitimi kapak yaptığı yazıda, karma eğitimin
toplumda kadın-erkek eşitliği sağlamadığını vurguladı ve şu başlığı attı:

“Yüzyılın en büyük pedagojik yanlışı karma eğitim, karaya oturdu.”

Alman eğitimci Dr. Maria Anna Kerienbaum okulun çocuklara, çok yönlü bir
kişilik kazandırması gerektiğini, bunun ayrı eğitimde daha iyi
gerçekleştiğini söylüyor.(Schule Lebendig Gestalten, Dr. Maria Anna
Kreinbaum, s. 10)

Dünyada özellikle bilim ve teknoloji alanında kıyasıya bir yarış var. Karma
eğitim, bu yarışa kadınların katılmasına engel oluyor. Fizik, kimya,
matematik, bilgisayar ve el işi derslerindeki yarışı hep erkekler
kazanıyor. Bilim ve teknoloji alanında çalışanlar daha çok kazanıyor ve
şirketleri, toplumları yönetiyor. Kadınların da bu yarışa katılması için
daha iyi yetiştirilmeleri gerekir. Ayrı eğitim, onların daha başarılı
olmasını sağlıyor.

Bayern Kültür Bakanlığı dergisi Schule-Aktuel şunları yazdı:

“Pedagojik bir ham ölü. Karma okul kızları aptallaştırıyor.”

Bayern Kültür Bakanlığı adına araştırmalar yapan Doç. Dr. Ilse Brehmer şu
tespitleri yapıyor:

“Tekrar tekrar yapılan araştırmalar gösteriyor ki radikal çözüm kız
okullarının açılmasıdır. Geleneksel kız okulları korunmalı, kız okulu
isteyen inisiyatif engellenmemeli. Karma okullar, mutlaka reforma tabi
tutulmalı.” (Doç. Dr Ilse Brehmer, Schule im Patriarchat-Schulung fürs
Patriarchat (Okulda Ataerkillik-Eğitim Ataerkillik İçin mi?, s. 55)

AMERİKA’DA KARMA EĞİTİM

ARAŞTIRMALARI

Amerikalı bilim kadını Prof. Dr. Sigrid Metz-Göckel, Amerika’daki kız
okulundan mezun kadınların başarısını şöyle anlatıyor:

“Kız üniversitelerinden mezun olan kadınlar, yeni araştırmalara göre, iş
hayatında ve bilimsel çalışmalarda çok başarılı. Amerika’da, kız kolejinden
mezun olanlar % 4 civarında olmasına rağmen mesleklerinde başarılı olan
kadınların 1/3’i kız kolejlerini bitirmiş. Kız koleji mezunları, kadınları
çok iyi temsil ediyor ve ekonomi alanında yönetici pozisyondalar,
Kongre’deki kadınların % 24’ü kız koleji mezunu, tabiî bilim dalları ve tıp
alanında doktora yapanlar da var.”

Gülşah Aras, Prof. Metz-Gockel, ABD’deki kız üniversitelerinin başarısından
söz ediyor. Türkiye’de kız üniversitesi var mı? Etrafa bir bakar mısın?

Cumhuriyetin ilk yıllarında açılıp 1999’a kadar devam eden geleneksel kız
liseleri, erkek liseleri bugün yok. Olmayan okullarda araştırma yapılıyor
ve karma eğitimin başarısından söz ediyor Aras. Kel başa şimşir tarak.

Ben 1971’de Konya Erkek Lisesi’nden mezun oldum, benim mezun olduğum okul,
birçok emsaliyle birlikte, 1999 yılında DSP’li Milli Eğitim Bakanı Metin
Bostancıoğlu’nun genelgesi ile karma yapıldı. Batı’da kız-erkek okulları
açılırken Bostancıoğlu ideolojik körlükle tersini yaptı. AK Partili Milli
Eğitim Bakanları, Bostancıoğlu’nun yanlışından hâlâ dönemediler.

Karma eğitimin yol açtığı cinsel tacizlerden söz eden yok. Prof. Anna-Maria
Kraunbaum Almanya’da kitap yazdı, Türkiye’de tık yok.

Çocuğunu ayrı eğitim aldırmak isteyen veliye bu hak verilmeli.
Söylediğimiz bu.

--

Salih Arıkan İletişim

Tel: 0506 514 96 93

Skaype: saliharikan2

Twitter: www.twitter.com/saliharikan77

İnsragam:  https://www.instagram.com/izmirliengelliler

TRT Kent Radyo İzmir programımız

https://www.youtube.com/watch?v=NvIqLtO81Gc&t=746s

Kıraç - Aşmak İçin Hareket

https://www.youtube.com/watch?v=dRlIgRJS9mQ

Bolvadin Gazi orta okulu seminerleri

https://www.youtube.com/watch?v=pEhNaUxbXmI&t=8s

Beyazay İzmir Çalışmalarımız

https://www.youtube.com/watch?v=DaQCle9YNVw&t=369s

Türkiye Beyazay Derneği İzmir şube başkanı Salih Arıkanın Demokrasi
Nöbetleri

https://www.youtube.com/watch?v=TNcvjPdyMbA&t=77s

Engelsiz İzmir hatıraları

https://www.youtube.com/watch?v=GMtHDCggLUQ&t=16s

*Kitabımı Sesli İstiyorum!*

https://www.change.org/p/kitabımı-sesli-istiyorum-tcmeb
"Toplu,Ulaşımda,sesli,uyarı,sistemi,istiyoruz
https://www.change.org/p/izmir-b%C3%BCy%C3%BCk%C5%9Fehir-belediyesi-toplu-ula%C5%9F%C4%B1mda-sesli-uyar%C4%B1-sistemi-istiyoruz

İmza kampanyamız kaldırınları geri istiyoruz

https://www.change.org/p/belediyeler-emniyet-müdürlükleri-valilikler-iç-işleri-bakanlığı-esnaf-odaları-ve-tüm-halkımız-kaldırımlarımızı-istiyoruz

Blogger

https://beyazayizmirhaberler.blogspot.com.tr

Web. www.beyazay.org.tr