Mehmet Emin Ay
Değerli okuyucum.

Eğitim-öğretim kurumlarının açıldığı şu günlerde, Resûl-i Ekrem (sav)
Efendimizin isimlerinden biri olan “el-Muallim” üzerinde durmak istiyoruz.
Şanlı ecdadımızın, şimdilerde kullandığımız öğretmen yerine kullandıkları
bu kelime, aynı zamanda Peygamberimizin hem isimlerinden biridir hem de en
önemli vasfıdır.

 “And olsun ki, Allah müminlere büyük bir lütufta bulunmuştur. Çünkü onlara
Allah’ın ayetlerini okuyup, günahlarından ve hatalarından arındıran bir
peygamberi aralarından seçerek göndermiştir. O Peygamber, onlara Allah’ın
kitabını ve Hikmet’i de öğretiyor.” (Al-i İmran, 164)

Konuyla ilgili ayetlerden biri olan bu ayet, Peygamberimizi bize bir
“muallim” (öğretmen) olarak tanıtıyor, kendisi de bir hadisinde “Elbette ki
ben, bir öğretmen olarak gönderildim” buyurarak bu vasfına dikkat çekiyordu.

Altmış üç yıllık hayatına baktığımızda Habib-i Ekrem (sav) Efendimizi,
kulluk ve günlük hayatında bir “öğretmen” olarak görürüz. “Az da olsa
devamlı olan ibadetlerdir, makbul ve faziletli olan…” buyurarak ibadetlerde
devamlılığın, azlığından veya çokluğundan daha önemli olduğunu öğretti
bizlere. Günlük hayatında sıradan bir insan olarak yaşayarak, bu dünya
hayatına fazla meyletmemeyi öğütledi âdeta… Arkasına yaslanarak zevk u safa
içinde yemek yiyen kralların aksine büyük bir tevazu ile “Ben kulum, kul
gibi yerim” diyerek, nimeti veren Rabbine karşı alçak gönüllük nasılmış,
onu gösterdi insanlık âlemine…

Gençliği ne kadar nezih geçtiyse ise evliliğinde de o kadar nezâket
doluydu… O’na eş olma şerefine nâil olan annelerimizi, O’nun zarâfeti ve
nezâketi adeta büyüledi. Yaşadığı aile hayatında akrabalığın, karı-koca
hukukunun, bir hayat arkadaşı olarak eş olmanın, bir baba ve dede olmanın
tüm güzel örneklerini görmek mümkün oldu. İnsanlık en mutlu aile tablosunu
O’nun ailesinde gördü. Her bir davranışı ile hemen her konuda güzellikleri
telkin eden ve öğreten bir öğretmen oldu. “Müminin bu dünyadaki cenneti
ailesidir” diyerek, huzuru aile ortamında aramak gerektiği öğretti bizlere…

“Çocuklarınız Allah’ın size bir armağanıdır.” buyurarak bir evlada sahip
olmanın farkında olunması gerektiğine dikkatimizi çekti ve “Eğer birini
diğerinden üstün tutacak olsaydım ben kız evladı üstün tutardım” diyerek
kız evladın değerini ortaya koydu. Kendi kızlarını ve özellikle küçük kızı
Hz. Fatıma’yı her tavrı ve her sözüyle yücelterek insanlara bu konuda da en
güzel örnekler sundu. İnsanlık, çocuk sevgisinin farkına O’nunla vardı.
“Çocuklarınızı çok öpün. Çünkü her bir öpücüğünüz size cennette bir mertebe
kazandıracaktır.” tavsiyesiyle, çocuklarla kurulacak duygusal bağın yolunu
öğretti ümmetine…

Gençlerle ilgilendi. Hz. Ali, Mus’ab b. Umeyr, Abdullah b. Ömer, Hz. Zeyd
ve oğlu Üsame, Hz. Abdullah b. Abbas ve daha yüzlerce genç sahabi onun
eğitiminden geçip etrafa ışık saçan birer kandil oldular. “İbadetle
serpilip büyüyen gençlerin mahşer gününde Allah’ın özel rahmet gölgeliğinde
ağırlanacak bahtiyar kimselerden olacağı” müjdesini verirken, şeytanın,
günah işleme gafletinde bulunan gençleri ümitsizlik girdabına düşürmesine
engel olmak istercesine, “Allah katında en sevimli insanlardan bir kısmı da
günahına hemen tövbe eden gençlerdir” buyurarak genç ümmetinin elinden
tuttu bu ümit dolu sözleriyle…

Sonuç olarak diyebiliriz ki, doğumundan vefatına kadar, tüm insanlık ve
O’na iman eden ümmeti hep güzellikleri ve hep iyilikleri öğrendi O’ndan…
Öğrenmeye de devam ediyor; çünkü geride bıraktığı Kur’an-ı Kerim ve
Sünnet-i Seniyyesi, Allah Teâlâ’nın kıyamete kadar koruması altında
yeryüzüne nurlar saçıyor…

Tüm öğrencilere ve öğretmenlere, hayırlı ve verimli bir eğitim-öğretim yılı
dileklerimle…

--

Salih Arıkan İletişim

Tel: 0506 514 96 93

Skaype: saliharikan2

Twitter: www.twitter.com/saliharikan77

İnsragam:  https://www.instagram.com/izmirliengelliler

TRT Kent Radyo İzmir programımız

https://www.youtube.com/watch?v=NvIqLtO81Gc&t=746s

Kıraç - Aşmak İçin Hareket

https://www.youtube.com/watch?v=dRlIgRJS9mQ

Bolvadin Gazi orta okulu seminerleri

https://www.youtube.com/watch?v=pEhNaUxbXmI&t=8s

Beyazay İzmir Çalışmalarımız

https://www.youtube.com/watch?v=DaQCle9YNVw&t=369s

Türkiye Beyazay Derneği İzmir şube başkanı Salih Arıkanın Demokrasi
Nöbetleri

https://www.youtube.com/watch?v=TNcvjPdyMbA&t=77s

Engelsiz İzmir hatıraları

https://www.youtube.com/watch?v=GMtHDCggLUQ&t=16s

*Kitabımı Sesli İstiyorum!*

https://www.change.org/p/kitabımı-sesli-istiyorum-tcmeb
"Toplu,Ulaşımda,sesli,uyarı,sistemi,istiyoruz
https://www.change.org/p/izmir-b%C3%BCy%C3%BCk%C5%9Fehir-belediyesi-toplu-ula%C5%9F%C4%B1mda-sesli-uyar%C4%B1-sistemi-istiyoruz

İmza kampanyamız kaldırınları geri istiyoruz

https://www.change.org/p/belediyeler-emniyet-müdürlükleri-valilikler-iç-işleri-bakanlığı-esnaf-odaları-ve-tüm-halkımız-kaldırımlarımızı-istiyoruz

Blogger

https://beyazayizmirhaberler.blogspot.com.tr

Web. www.beyazay.org.tr