*KAYA,JUTAWAN…*

**Oleh Adiputra MindaJutawan.com/weblog

Susah ke nak jadi kaya…nak jadi jutawan?

Dalam dunia ini tiada benda yang mudah. Belajar ABC pun susah.

Nak "jadi jutawan bukanlah susah sangat", kata Amir Razali.

Ada duit sejuta…jutawanlah tuh.Memang benar lah.

Tapi bagaimanan nak mencukupkan jumlah kosong itu kepada

6 digit 1,000,000.

Bila terbaca artikel "bagaimana nak jadi jutawan macam Bill Gates,

aku terkedu dan terpana.Kenapa? dua point awal ialah.

1-Memilih Datuk/Nenek/Moyang yang betul
2-Memilih Ibu Bapa yang betul.

Katanya kalau kita memilih nenek moyang yang betul..boleh
jadi jutawan.Iaitu nenek kita tu jutawan.Jadi hartanya nanti
dapatlah kepada anak cucu.Begitu juga ibu bapa…warisan
harta mereka akan membuat kita jutawan.Hampeh

Tak payah cakaplah.Kalau nenek aku jutawan..buat apa
bersusah payah nak berniaga online.Dah tentu makan pun
tak habiss.

Istilah "Jutawan" adalah sangat sangat subjektif. Pak Cik Razak
dari Pasir Mas tiba tiba jadi jutawan bila menang peraduan
TM 1 million.Suki pun jadi jutawan bila menang one in a million.
Mawi…jutawan dah bila menang akademi fantasia. Banyak
company sponsor.Maka makin jutawan lah. Ada ke company
nak sponsor aku untuk jadi jutawan. Jawapannya…mintak maaf.
Company tu sponsor sebab nanti peminat mawi beli produk
mereka dan mereka boleh jadi berjuta jutawan.

Rakan saya kata tak payah lah jadi jutawan..hidup biar
sederhana. Cukuplah apa yang ada.Jadi jutawan lagi banyak
masalah. Income tax lah..derma lah.Tapi kalau tak jadi jutawan
pun payah juga.Orang hidup mewah..kita nak hidup mewah juga.

Orang beli cash..kita pakai kad kredit.Sekarang hutang kad
kredit dah cecah 20 billion.

Aku bekerja dengan salah seorang jutawan.Muda lagi.40 an.
Berpangkat Dato'.Company dia sampai sekarang aku belum
habis kira.Macam mana dia jadi jutawan…?sebab contoh kat
atas tu.No 1 dan no 2.Tapi dia mengekalkan kejutawanannya
dengan berusaha menambah kekayaan.

Aku banyak belajar.Walaupun aku bukan jutawan tapi aku adalah
pekerja jutawan.Kena tempias la jugak.Banyak ilmu aku pelajari.
Selok belok bisnes aku belajar juga dari beliau.Tak lokek ilmu.

Paling penting katanya adalah *"MEETING"*.Mesyuarat beb.
Semua benda kena mesyuarat kalau nak kaya.Habis kalau
meniaga online nak mesyuarat dengan sapa?…itulah gunanya
*FORUM*.Banyak ilmu boleh dipelajari.Kedua kalau nak menjadi
j*utawan*…muka kena tebal sikit.Jangan malu dan kena kedekut.

Kalau tak kedekut…lambat sikit nak jadi jutawan.Kena main
politik sikit.Eh tak bolehlah.Aku nak jadi jutawan yang sebenar..
asli.Boleh bagi contoh tak berapa ramai jutawan asli?.

Sebenarnya keazaman adalah petua yang maha hebat.Kalau
simpan duit dekat tabung haji tapi tak berniat untuk ke Mekah..
percayalah duit kat akaun takkan cukup punya.
Di sini ada peluang untuk anda yang berminat untuk dapatkan
untung 50 peratus dari harga runcit produk berkualiti dari USA..

http://www.dqresources.com/pages/pengedar.htm