On Tue, Sep 28, 2021 at 6:48 PM Josef Zemek <zem...@seznam.cz> wrote:
Nejprve to chce zkontrolovat koncepci a principy fungování, tj. zda to, co
chceme, je stejné jako v době založení Brmlabu Páně nebo zda se i ty
základní hodnoty posunuly.

Nalijme si čistého vína: lab je pro nás hlavně srdcovka; bastlit věci se dá
ledaskde, ale místo, kde lze potkat kamarády, pokecat, nebo v klidu
pracovat na něčem svém s tím, že kolem se občas objeví jiní přátelští lidé,
to je to, co chceme. V podstatě je to takový nerdovský klub.

Nebo se mýlím? :-)

> Chce se naše komunita samovolně rozdělit na tahouny (tj. aktivní a tvůrčí)
> a vezouny (jež chtějí v Brmu makat na svých úžasných projektech a na
> socializaci či podíl na "polidštění" nemají čas?

Přijde mi, že to se nutně stane samovolně, i díky tomu, že energie v lidech
přichází a odchází s nejrůznějšími cykly, s vývojem rodiny, zdraví etc.
etc. Osobně bych řekl, že není třeba to nějak řídit...

Pokud "vezoun" má projekty, na kterých bude pracovat v brmlabu, tak bych
řekl, že to je velmi užitečné, protože přispívá právě k tomu, aby se v labu
něco dělo, a může potenciálně přilákat další.

> Trvalá služba: potřebuje vlastní "místnost" hned u vchodu, aby dění v
> tomto prostoru nerušilo ostatní při práci. Na službě musí být osoba
> proškolená a trvale sledující, co se kdy a kde děje apod.

To doufám ne; ten koncept "služby" by měl být velmi nenápadný, v podstatě
jenom to, že tam je právě tehdy a klidně si může, ba má, dělat svoje; jen
třeba zároveň dohlíží na to, aby nepřestala hrát hudba, aby věci, co mají
blikat, správně blikaly, a třeba jednou za den o půlnoci mrkne do hwlabu a
smete do krabice to, co tam nějaká prasátka nechala rozdělané na stole...

> Co může služba nabídnout příchozímu pocestnému? Snad ne tatranku za 14 Kč
> (nebo za kolik to tam je)?

Pokud by příchozí měl hlad, tak v podstatě i to - patří to k tomu pocitu,
že lab je přátelské místo, které je bezpečné a vždy otevřené (popřípadě v
rámci otvíracích hodin). Možnost dát si nějakou ňamku nebo (zejména) pití k
tomu patří.

> Simulace života? kdo tam má přijít a co tam má dělat? Já klidně uspořádám
> něco netechnického (třeba hraní Cashflow), chceme-li tam lidi úplně mimo
> obor. Je libo kurz češtiny pro cizince nebo pro maturanty?

Kurzy jazyků bych asi nedělal - opět, prosím o názory, v žádném případě
nemám patent na rozum - ale netechnické věci by tam, podle mého názoru,
mohly být, pokud jsou dostatečně... nerdské?

> "   * Po celou dobu otevíracích hodin v labu nechť hraje hudba s barevnými
> blikátky; možno i něco promítat" 1) nebude to rušit ostatní pracující? 2)
> jen když čidlo pošle signál, že někdo jde - jinak by to bylo neekologické a
> energeticky náročné

Je třeba vybírat takovou hudbu a takové efekty, aby nebyly příliš průrazné.
Stejně, pokud je v labu někdo delší dobu, tam něco pustí, od toho tam přece
ta hudba je. Jde o to, aby tam něco běželo pořád - samozřejmě, že třeba v
nočních hodinách jen potichu.
Nestačí jen tehdy, když se někdo blíží, protože to má za úkol i lákat na
dálku (rozumnou), a i vytvářet zvukovou kulisu pro ty, kdo jsou uvnitř.
Jako součást pocitu bezpečí, chceme-li.
Energie je sice důležitá, ale myslím si, že při rozumné volbě efektů
dokážeme držet spotřebu na uzdě.

Příklad: pokud je noc a v labu je jen stráž/hlídka/služba, dává smysl nemít
rozsvíceny ty zářivky, ale můžeme nainstalovat jemnější světla, která
zároveň dělají nějaký velmi nenásilný efekt (podobně jako starý brmled pás,
pokud pamatujete). I zdálky, když se někdo podívá na okna, uvidí, že tam
něco zajímavě barevně svítí, a dáváme tím jasný signál: tady to žije, něco
se tu děje. Energie to spotřebuje jen málo - stejně, pokud hlídka něco
svého dělá, bude potřebovat trochu osvětlení. Hudbu lze ztišit do intenzity
"rádio na pozadí", ale velmi bych se přimlouval, aby zněla aspoň tak, aby z
chodby byla slyšet. je to signál nejen pro okolí, ale i pro toho, kdo je
uvnitř, podvědomí to registruje.

> Cingrlátka - podobnš - v kabinetě mám meotar, ale nepoužívám ho, nevím,
> zda na dnešní dobu moc nežere. Ale mládež by si možná dala turnaj v
> žížalách nebo co jsme to hráli na IQ 151 nebo na Sincliru s TV Merkur...

Nejsem si jist, jestli s meotarem jde dělat něco zajímavého, ale ty žížaly
na IQ 151, popřípadě sinclairovské retro gamesy, to už by se, myslím, velmi
dobře dalo.

> Relokace - za mne OK, jen nevím kde v Praze by pro nás bylo místo a kdo by
> zacáloval stěhování a úpravy nového sídla (Lǒflerův mlýn...?) Asi nám nikdo
> nezaplatí midibus, že? (Želivák - Třebečín - Pod Brmlabem - Mezi krchovy -
> Ohrada)

Obávám se, že zatím nikdo neví, kam nás osud zavane příště... doufejme, že
to bude na nějaké veřejně dostupnější místo.

Zdravím velmi,

JD