Brm,

Tak po asi mesiaci skusobnej prevadzky sa chcem poradit, co a ako dalej:

Vyzera ze panely +- utiahnu brmlab cez den v lete, postupne v zime to ale
bude problem (menej svetla). Momentalne som to robil tak, ze som vsetko
financoval sam. Dlhodobo by sa mi asi pacilo keby brmlab veci ktore
realne vyuziva vlastnil, ale nechcem nejak tlacit na pilu.

Co by mi davalo zmysel, je vymenit 1KW invertor za 2KW model, a to okrem
maximalneho vykonu aj preto, ze trochu dufam ze sa prestane "nahodne" zapinat
a vypinat vetrak (aj ked to by asi bolo na fix firmware:), no a potom pre
zuzitkovanie dalsich panelov. Zaroven by som dokupil dalsie 4 panely,
ktore by sa vyuzili hlavne v dobe, ked slnko nesvieti z idealneho uhlu,
a v zime.

Pokial by to cele vlastnil brmlab, tak by to vo vysledku bolo:
(9581+6809+6738+1796+119+404+41)*1.21 = 30 840 czk.
(panely+panely+invertor+kabel+konektory)

(povodne 4 panely staly 6809 czk bez DPH, teraz uz stoja tie iste 9581 czk,
host inflacia 3% ci kolko to cieli cnb:)

Za elektrinu sme platili 46 162 czk rocne, teda nejakych 3 846 czk mesacne.
Ak by sme usetrili priblizne polovicu spotreby (v lete vyzera ze uz teraz ano,
v zime to bude teraz urcite menej, ale po nakupe dalsich panelov by sme
nemuseli byt tak daleko), tak by sa investicia vratila za
30 840/1923 = 16 mesiacov pri nezmenej cene energii. Realnejsie bude pocitat
skor dvojnasobnu dobu, tak dajme tomu 32 mesiacov, co mi stale pride ako
rozumna navratnost. Hotovost na to na ucte mame. Zaroven to vyzera, ze ceny
energii idu/pojdu hore, tak by moje optimisticke prepocty mohli aj vist, aj
ked som mozno uletel s znizenim spotreby:)

To by sme s ako vacsi vydaj samozrejme museli odhlasovat na rade, navyse som
to zacal robit tak nejak aktokraticky bez "povolenia", tak plne akceptujem,
ak bude niekto proti.

Rozmyslal som aj na schopnostou plne ostrovneho hackerspacu, aspon obmedzene,
ale mi financne stale nevychadza, baterky a veci okolo su drahe. Ale ako
schopnost by to bolo cool.

Let the sun shine,
n.