Hej Christian.
Jeg kan ikke dy mig for at komme med en forklaring på, hvorfor man købe
eller låne ”Den lille håndbrygger”.
Christian Skovdal Andersen wrote:
Hej Klaus,
Undskyld jeg spørger - men hvad i alverden vil du dog med den bog? Den består
af 50% pseudovidenskabelige røverhistorier
Helt enig, men røverhistorierne er ganske underholdene og skrevet med et
stort vid og entusiasme.
og 50% dårlige råd.
De ”dårlige” råd skal jo ses i forhold til de forhold forfatteren
bryggede under. Rådene er givetvis ubrugelige i dag, men de viser dog at
han trods alt har haft en større indsigt i selve processen end hans
samtidige.
Summa summarum:
”Den lille håndbrygger” er ikke en lærerbog. Det har den måske været
dengang i 70’erne hvor den blev udgivet (?).
Ikke desto mindre er bogen anbefalelsesværdig i sig selv, ikke mindst på
grundlag af forfatterens entusiasme. I øvrigt er det kanske inspirerende
læsning og få indsigt i hvordan han har klaret sig med de
forhåndenværende søm. Tænk blot på hans ”fadølsanlæg”, der er
konstrueret ud af en mælkejunke, et manometer, en taphane og en cykelventil!
- Christian #1720