Hej Christian.

Jeg kan ikke dy mig for at komme med en forklaring på, hvorfor man købe eller låne ”Den lille håndbrygger”.

Christian Skovdal Andersen wrote:

Hej Klaus,

Undskyld jeg spørger - men hvad i alverden vil du dog med den bog? Den består 
af 50% pseudovidenskabelige røverhistorier

Helt enig, men røverhistorierne er ganske underholdene og skrevet med et stort vid og entusiasme.

og 50% dårlige råd.
De ”dårlige” råd skal jo ses i forhold til de forhold forfatteren bryggede under. Rådene er givetvis ubrugelige i dag, men de viser dog at han trods alt har haft en større indsigt i selve processen end hans samtidige.


Summa summarum:
”Den lille håndbrygger” er ikke en lærerbog. Det har den måske været dengang i 70’erne hvor den blev udgivet (?).

Ikke desto mindre er bogen anbefalelsesværdig i sig selv, ikke mindst på grundlag af forfatterens entusiasme. I øvrigt er det kanske inspirerende læsning og få indsigt i hvordan han har klaret sig med de forhåndenværende søm. Tænk blot på hans ”fadølsanlæg”, der er konstrueret ud af en mælkejunke, et manometer, en taphane og en cykelventil!

- Christian #1720





Besvar via email