|
hej mads
det lyder så kalk prøv at ligge den i vand tilsat
citronsyre eller eddikesyre
Jeg har det også med at glemme og skylle flaskerne
efter brug følgende rengøring virker med et minimal brug af
flaskebørsten
1. flaskerne sættes i blød i varmt vand 1time
2. 1time i varmt vand med soda, hvis man har
beskyttelsesbriller og handsker så er kautisk soda mere effektivt
3. så skyldes flaskerne i vand med
citronsyre
4. flaskerne tørre med bunder i vejret
5. dagen efter eller 3måneder efter skyldes
flaskerne med idophor og er klar til brug
/Brian
----- Original Message -----
Sent: Wednesday, April 06, 2005 10:15
AM
Subject: [Brygforum] Flaskerensning - der
ikke er gået så godt!
Hejsa
medbryggere
Til vores første
bryg for en 6 ugers tid siden rensede vi nogle meget beskidte flasker 0,7 l
"Hancock-model". Det gjorde vi i soda, sulfo vand mere vand og så
Idophor.
Når vi havde så
har tømt dem har vi skyllet dem godt i vand. Det læser jeg så, i tidligere
indlæg, nu faktisk skulle være en god nok løsning!
Men det havde vi
jo ikke i aftes, da vi igen i aftes lagde flaskerne i soda. Men nu når de har
ligget i det natten over er der et "dejligt" hvidt lag indvendig og udvendig i
dem!!! Så i min hjerne er der et billede af gang i flaskerenseren igen - årh
nej!! Har lavet badet om til sulfovand ... men det er ligsom det ikke kan tage
laget.
Så det jeg vil
vide om der er noget "kemisk tryllemiddel" der kan opløse det hvide soda-lag
for mig - uden jeg skal ødelægge min, i forvejen dårlige skulder, med
flaskerenseren?
Mvh
Mads
P
P.S. Næste gang
skal jeg nok huske det jeg har læst om bare at skylde flaskerne med det samme
;-)
_______________________________________________ Brygforum mailing
list [email protected] http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum To
get off the list, send a blank mail to
[EMAIL PROTECTED]
|