Hej Morten Hvis der er en foderstof-forretning eller lignende i nærheden af hvor du bor, kan du få fat i et iod-baseret bredspektret desinficeringsmiddel, som typisk bruges til desinficering af sår på heste-ben, desinficering af stalde, osv.
Der et produkt der hedder Virkon S fra Antec International. Det er et pulver, der blandes op i vand, og fåes i 50 grams pakker. Jeg mener, at sådan en pakke koster en ti'er. På pakken står der, at det virker på alle kendte virusfamilier, grampositive og gramnegative bakterier, mycoplasmer, svampe og svampesporer. Jeg brugte det første gang jeg bryggede, netop fordi jeg heller ikke havde fået fat i Iodophor. Øllen blev god, og ingen blev syge :O) Med venlig hilsen Michael Nielsen / 11989
