Ohøj kære medbryggere

Jeg er Absolut nybegynder.... har endnu min første bryg til gode :)  men er ved
at have studeret en HEL masse om teknikken bag at brygge øl. Er vist kommet
frem til at det hedder en "min første Ale" ekstrakt bryg som det første for
lige at komme igang.... MEN en ting har slået mig det er de midler man bruger
til rengøring od desinficering.

Som jeg har forstået det bruger man klorin til rengøring af væktøj og gryder og
flasker. Og Iodophor til sterillisering af udstyret. Men skal man ikke skylle
rigtig godt efter for ikke at man får grimme lugte og farlige kemikalierester i
den færdige bryg... Eller er det så lille koncentration så hverken bryggen
eller en selv tager skade..-....

Det var min eneste tanke :) ellers er det vel bare at købe udstyr og ekstrakt
og så på med handsken

Højt skum

Jimmi 8900