Jeg er ved at planlægge en "grill øl" der snart skal brygges. Udover
pale ale malt og ekstrakt kommer der noget spelt, noget cara-wheat og
noget cara-red i.

Jeg vil bruge US-56 for at få en ren smag. Jeg kunne tænke mig at gære
den køligt (ca. 19C) for at opnå lidt "kölsch effekt", kan US-56 tåle
det - skal jeg lidt højere, eller kan jeg gå endnu lavere? Og skal den
have en dag ved de sædvanlige 21-22C for at komme i gang?

Spørgsmål to er mere holdningspræget. Den skal have forholdsvis lav
bitterhed (4,6% alkohol til højst 30IBU) og en ordentlig røvfuld smags
og aroma humle. Jeg regner med halvdelen cascade og overvejer så om
den anden halvdel skal være amerikansk eller jeg skal være fræk og
bruge saaz. Nogen erfaringer med saaz/cascade kombination?