  From: Göran Eng
  To: brygforum@lists.haandbryg.dk
  Sent: Thursday, December 21, 2006 7:15 AM
  Subject: VB: [Brygforum] Køleskab til fad? Svar til alle

  Ta och se om du inte kan använda Frysbox

  Den har den fördelen att det är bättre isolerat och kraftigare kompressor.

  En box har den fördelen mot ett skåp att man sätter faten rätt ner.

  Sedan styr du boxen med en yttre styrning som du kan hitta i en del
bryggbutiker.

  Kranen kan du sedan sätta i locket så du bara fäller upp locket när du byter
fat.

  Jag har själv ett större som jag också jäser i, förvarat flasköl och vin i.
Det är ett begagnat som jag inte gav så mycket för. Det drar ju mer energi än
en ny box men eftersom jag inte har den som frys och den är väl isolerad så går
den inte så mycket utan står nästan hela tiden still.

  Sodastream flaskan kan du fylla från den större flaskan! Lägg sodastream
tuben i frysen innar du fyller och den stora flaskan skall vara tvärt om mot
normalt ( stå upp om du har stigarrör i den eller upp och ner om du kör med en
utan stugarrör [vanligast till öl]).