Det kunne jeg selvfølgelig også have sagt, det er 500g til 10 liter, så
rådet er altså i primærspanden om et par dage.

On 4/23/07, Per Nielsen <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Hejsa,Jeg har lige brygget en mørk stærk belgier, og har tænkt mig at
tilsætte 500g kandis/karameliseret sukker undervejs i gæringen sådan som
det
anbefales. Er der nogen der har erfaring med hvilket tidspunkt der er
bedst?
Som jeg ser det, kan det enten være i primærspanden om 3-4 dage når
stormgæringen har lagt sig, eller om en uge når den omstikkes til sekundær
gæring.

Jeg går ud fra at du brygger 20 - 25 liter.

Når det kun er 500g, så kan ville jeg tilsætte det de sidste 5 minutter i
kogningen. Hvis der var tale om f. eks. et par kg, så ville jeg vente til
efter stormgæringen.

/Per 8700