Jeg bruger ostelærred som de sikkert har i alle hobbyforretninger. Jeg har
en kvadratmeter hvor jeg binder hjørnerne sammen, og kan slutte mæskningen
med at vride den. Men jeg bruger en mini-mash med kun ca. 1½kg malt, så det
er nok ikke sammenligneligt. Men maskestørrelsen holder på urenhederne, og
vandet kommer fint igennem.

Christian

Hej,

jeg har netop fået min nye 29 Liters Severin hjem og vil nu prøve at
udmæske
i denne ved hjælp af mæskepose istedet for at kæmpe med at holde
temperaturen
i en plastspand.

Men hvilken maskestørrelse er mon ideel? For store masker og der kommer
for
mange urenheder og for lille går vel ude over vandgennemstrømningen og
dermed
udvaskningen af sukker?

Mvh

Jonas, Bryggeren på Kronebakken