From: Søren T [mailto:[EMAIL PROTECTED]
Sent: 4. juni 2007 16:16
To: Ebbe Kristensen; Brygforum@lists.haandbryg.dk; [EMAIL PROTECTED]
Subject: Re: [Brygforum] (uden tittel)

> Humle er fra naturens hånd antiseptisk - det er faktisk en væsentlig
> grund til at man bruger det i øl - så der er ingen som helst grund
> til at begynde at bage eller skolde det. Men når du tørhumler bør du
> bruge en humlesok og den skal have en tur. Jeg bruger følgende
> metode:
> Jeg overhælder en humlesok med kogende vand. Så er den steril.
> Jeg bruger engangs latex-handsker som jeg lige dypper i
> Iodophor-baljen.
> Jeg flytter så humlesokken over i en rengjort (Keg clean) og
> desinficeret (Iodophor) skål. Skålen skal have en størrelse så
> [...]

Hej Ebbe

Hvor mange gange har du prøvet at tørhumle og har du nogensinde fået infektion
af det ?

Efter at jeg har set din fremgangsmåde får jeg lyst til at prøve det igen - Jeg
har prøvet to gange og fået infektion begge gange, men min fremgangsmåde var
heller ikke så renlig som din.

mvh. Søren (6700)