        Fra: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] På vegne af Christian
Gram Larsen
        Sendt: 18. marts 2008 16:58
        Til: Brygforum
        Emne: [Brygforum] Kokus i øl

        Hej Forum

        Min brygkammerat har fået den fjollede idé at tilsætte kokus i vores
næste Brown ale. Jeg kan dog se at Nøgne Ø samt et amerikansk bryggeri har
forsøgt det samme. Har nogen herinde erfaring med dette, og hvor meget skal der
i givet fald tilsættes til et 30 ltr. bryg ?
        Hvor længe skal det koge med ?, eller skal det tilsættes i 2
fermatering ?. Bør man bruge kokusmel eller kokus fra en nød ?, og skal det så
rives eller tilsættes i hele stykker ?

        Håber på lidt hjælp, da jeg frygter dette ender med en meget mærkelig "
øl " !!! ( hvis man kan kalde det øl )

        Hilsen

        Christian / 4700
        www.appenaesbryglaug.dk