www.haandbrygforum.dk

Fra: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] På vegne af Lars R.
Christensen
Sendt: 14. maj 2008 12:22
Til: brygforum@lists.haandbryg.dk
Emne: [Brygforum] Pakninger i gasgrukedel?

Hej.

Jeg er i gang med at få hanen på min rustfri gasgruekedel udskiftet. Til
formålet har jeg skaffet diverse rustfri fittings. Men jeg har lige et par
spørgsmål jeg vil høre om nogen her kan være behjælpelig med. Der er for en
overskueligheds skyld adgang til billeder på:
http://www.larchris.dk/Nyhane.htm

Det primære spørgsmål er omkring pakningerne ved afgangshullet i kedlen.
Hullet er skråt, og jeg har skaffet noget, der hedder en skroggennemføring,
som har samme vinkel, og som spændes med en møtrik på undersiden. Men
hvilken pakningstype skal jeg benytte her?

De oprindelige pakninger lignede en slags skrå fiberpakninger, ligesom den
bundventil, der sad i kedlen var lavet af et fibermateriale.

Det skal jo være noget, der må bruges til fødevarer, samt tåle varmen fra
gasflammen, som er få cm. fra pakningen.

Et andet problem jeg håber på hjælp til er hvordan jeg bedst kan få det lige
1" gevind fra skroggennemføringen til at passe ind i en 1" vinkel, hvor
gevindet er svagt konisk. Det er vist standard at det er sådan, men
skroggennemføringen er lige og vil da også skulle kortes af i gevindet for
at få det hele til at passe.

Håber der er nogen her, der har et par indfald jeg kan komme videre med.

Hilsen

Lars Reinholdt Christensen (6720)

www.larchris.dk