From: Bjarne Cronfeld [mailto:[EMAIL PROTECTED]
Sent: 24. maj 2008 20:41
To: brygforum@lists.haandbryg.dk
Subject: [Brygforum] Tvangskarbonering

Er der nogen som kan hjælpe lidt af en novice når det gælder karbonering.
Jeg er træt af at skulle dosere sukker når mit bryg skal flaskes og samtidig
leder jeg efter et fornuftigt fadølsanlæg/system.

Kan man lave et setup med f.eks. et cornelius "anlæg" for med dette anlæg at
tvangskarbonere øllet? Er der nogen der kan forklare mig hvordan man gør?
dvs hvilke dele skal man bruge og hvordan skal man sætte det sammen?
Når øllet skal flaskes kan dette iflg. visse salgstaler nemt gøres fra en
fustage med en beergun, men er der nogen af jer, der har erfaringen med en
beergun?

Jeg siger på forhånd tusind tak for input og ønsker alle højt skum

Bjarne