-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] vegne af Ebbe Kristensen
Sendt: 14. august 2008 18:07
Til: 'Jesper Alm'; 'brygforumbrygforum'
Emne: Re: [Brygforum] hoegarden belgisk wit

Hej Jesper

3,5 g er helt klart for lidt. Men de 20 g jeg smed i min Wit var på den
anden side noget i overkanten :-/

Og iøvrigt, hvis det skal være en traditionel wit skal du bruge umaltet
hvede. Et andet trick er at lave en proteinpause (50 grader celcius i 45-60
minutter) som det første i mæskningen før du går videre med det almindelig
mæskeprogram. Proteinpausen mindsker risikoen for stuck mash helt enormt –
og det er iøvrigt sådan belgierne gør når de brygger wit.

Højt skum

Ebbe (2860)