Nå du så selv lige at det var 216 ml urt ?.så det giver altså 53 % sukker
ud af maltvægten. Interessant oplysning anyway?

Det jeg har gjort er at jeg har brugt Beercalc, hvor jeg har indtastet
.216 L vand til de 35 g malt. Derefter har jeg filet på ? Efficiency?
indtil jeg fik ca 1.034 for den OG jeg har målt.

Det der bekymre mig er at jeg har sparget med for meget vand, og måske
skyllet mere sukker ud end man i praksis vil gøre under en rigtig
gydning.

Grunden til mit spørgsmål er, at malten jo er hjemmelavet og derfor med
endnu en usikkerhedsfaktor. Kan forstå at "normalen" er omkring de 73%,
så de 66% er accepteret herfra, og jeg giver så blot lidt mere malt til
opskriften.

Tak for svaret Kasper.

Hilsen Søren malt på hjernen ...