Hej medbryggere,

Jeg har hidtil haft stor success med at brygge med overgær på følgende vis:
1 - Efter mæskning sænker jeg temp til 24-26C
2 - Nu tilsættes den tørrede gær direkte i vinballonen
3 - Nu sættes den til gæring ved ca 20-24C i en uge
4 - Efter omstikning gæring/bundfældning endnu en uge ved 20-24C
5 - Tilsætning af afmålt mængde sukker, tapning på flasker og lagring
ved 20-24C i 2 uger.
6 - En uge i køleskab
7 - Så plejer de at kunne drikkes.

Nu skal jeg imorgen (torsdag) til at brygge med en undergær ( Saflager
W-34 ). Så vidt jeg kan snuse mig frem til kan jeg bruge nogenlunde
samme fremgangsmetode til denne bortset fra temperaturen og tiden før
omstikning. Her vil jeg stille ballonen ind i et køleskab på 12 grader i
velsagtens en 3 ugers tid eller lign.

Hvordan plejer I andre at brygge med undergær ? Nogle tips ?

MVH
Rasmus