OK ? så fik jeg lidt mere liv i Palmers regneark.

http://howtobrew.com/section3/chapter15-3.html
[http://howtobrew.com/section3/chapter15-3.html]
(vælg det med SI enheder)

De fleste er nok interesseret i at se på EBC og den tastes ind i linie 8.
Derefter udregnes der en Estimeret RA min og max.(Residual Alkalinity) Du
skal nu vælge en værdi inden for dette område, og indtaste den i linie
23.

Tilsætning af Salt foregår nu i linie 27, og Clorid / sulfat forholdet
kan aflæses på linie 39. (lys øl problemet, redes ofte med Gypsum (gips
og Epsom salt)

Mælkesyre tilsætning indtastes på linie 35, og EBC (low & high) området
kan nu også aflæses på linie 39.

Hvis du tilsætter for meget salt på linie 27, så vil der opstå røde tal
på linie 39 ? og du må på den igen.

MVH Søren Larsen

TDC Bredbånd for 0 kr.
- Spar 695 kr. Se http://tdc.dk/freemailtilbud/

Denne mail er sendt via Mail på TDC Online
- Læs mere om TDC's mailtjeneste på http://mail.tdconline.dk/