From: timmy Jensen
Sent: Tuesday, February 15, 2011 2:49 AM
To: brygforum@lists.haandbryg.dk
Subject: [Brygforum] gæring gået i stå

Hej

Så har jeg brug for et godt råd.

Jeg har forsøgt at lave en stærk irsk ale. Selve brygningen gik helt uden
problemer. Den havde en OG 1075. Jeg brugte  WLP004 Irish ale Yeast. Selve
gæringen kom hurtig igang, mens den stod i vores bryggers, så allerede på 2
dagen stillede jeg den i vores kælder, hvor den tydeligt gærede langsomt. Efter
1 uge blev det omstukket. Her havde den en gravity på omkring 1040. Det var så
en ude siden, og gæringen er ikke kommet igang igen. Jeg har nu igen målt
gravity på den er nu omkring 1035. Jeg syntes så at dette var undeligt, så jeg
målte lige temperaturen i vores kælder, og den var 9 C. Så jeg stillede brygget
tilbage i vores bryggers, hvor temp er ca 22 C, men der er siden slet igen
aktivitet sket i gærlåsen.

Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg får gæringen igang igen???

Med venlig hilsen

Timmy Jensen
+4541870288