Hej Liste

Har i nogle praktiske erfaringer med at tilsætte flydende ekstrakt
kold efter primærgæring til øllet for at hæve alkoholprocenten?
Min logik siger mig at flydende ekstrakt er sterilt i dåsen så det er
ok at hælde det direkte i øllet uden risiko for infektion. Hvis man
spritter dåsen og åbneren grundigt af inden. Og at ekstrakten er kogt
rigeligt inden det komme i dåsen for at koncentrere det så meget.
Men en ting er logik, noget andet er erfaring og praksis, så er det
noget I har prøvet og hvordan gik det?

/Thomas