Hej Morten
Jeg har brygget meget vellykket kaffestout og min metode er at
tilsætte espresso samtidig med flaskningen.
Det giver en klar og tydelig kaffesmag.
Jeg bruger en dobbelt espresso per liter bryg. Espressoen skal have så
lidt syrlighed som muligt. En expresso brygget på en frisk ristet Blue
mountain er klar det bedste, men det er også en dyr fornøjelse. En Uno
fra risteriet er også ok, hvis man gerne vil spare lidt.
Jeg brygger espressoen og kommer det i en gryde som står i koldt
vandbad. Det tager en rum tid at brygge alle espressoerne så det er
vigtigt at den ikke bliver for iltet undervejs. Det giver en flad
kaffesmag. En hurtig afkøling hjælper.
Kaffen kommes i øllet sammen med sukker blandingen og rørres godt
rundt uden at plaske.
Kan anbefale at kombinere kaffen med lidt vanilje og en sjat
JackDanials det går godt i spænd.

/Thomas