Den 10.06.2012 19:15, skrev marian...@ofir.dk:

Kære forum.

Jeg er ved at være træt af, at der kommer lidt for kraftige estere i mine bryg. Derfor har jeg nu besluttet, at jeg vil til at styre gæringstemperaturen. Er det rigtigt forstået, at jeg kan købe en UT100/200 og plugge min kummefryser til og derefter indstille det ønskede temperatur interval.

Er det så nemt, eller andet jeg skal tage højde for?

Jeg er ikk den store haj mht. teknik.

Mvh Marianne

Jeg bruger STC-1000 :
http://www.ebay.com/itm/All-purpose-Temperature-Controller-STC-1000-Whit-sensor-/320628773067?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aa6f6d0cb

Billig (USD 24 inkl. fragt) og fugerer upåklageligt. Jeg bruger dem til at styre en kummefryser inneholdende 6 x 19L cornelius s om går til tappetårn , samt til 2 køleskabe for gæring.
Den har kredse for både varme og køl omdet er behov for det.
Man skal dog selv koble den til med ledninger/kontakter så fryser/køleskab lige kan plugges i.

"Nesten alle" norske hjemmebryggere bruger denne tror jeg.

mvh

Fred